گزارش و تحلیل

نقشه الکترونی ناوبری دریایی

© Fotolia / Donvictori0ناوبری دریایی
ناوبری دریایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در یک فضای واحد اطلاعاتی راحت تر می توان امنیت کشتیرانی را تأمین کرد.

در تاریخ تمدن بشری  دورانی بود که  افراد شجاع  که به  شناوری در دریاها و اقیانوس ها می پرداختند، با  کمک ستارگان جهتگیری می کردند.  پس از مدتی  از نقشه هایی استفاده شد که روی  پوست  گوساله رسم شده بودند و بعد از کاغذهای  ضخیم و دیگر مواد برای  تعیین مسیرها و راه ها  استفاده  شد.  و فقط 10 سال  قبل،  در  سنت پطربورگ  یک وسیله کاملا جدید  برای ناوبری دریایی  بر اساس فناوری مدرن درست شد.

ولادیمیر پانوماریوف   معاون رئیس  استراتژی محصولات شرکت «  ترانس زاس» از سنت پطربورگ در این خصوص تعریف کرد.

—  « شرکت  بی نظیر « ترانس زاس»  در دهه 90 قرن بیستم تأسیس شد و پیشاهنگ در  ساخت و رواج  سیستم های الکترونی  نقشه کشی است.  هم اکنون این شرکت  بیش از 30 درصد  سفارشات در بازارهای جهانی  را  به انجام می رساند. موفقیت این شرکت در ادغام  فناوری نو  و مهارت کار با  مشتریان  در روسیه و خارج از کشور است. در سال 1997 میلادی،  سیستم های ناوبری روسیه  در 117 کشتی  سوئدی نصب شدند (پروژه Combat Boat-90)  و در سال 1998 ، در ازای « سهم عالی  و مهم در آموزش  ملوانان» دیپلم افتخاری  Lloyds List  دریافت شد.  طی سال های گذشته، پروژه های شرکت « ترانس زاس»  در کره و بریتانیا، فرانسه ، ایسلند ، اطریش و زلاند نو،  بلغارستان، چین، ترکیه و برزیل و دیگر کشورها  با موفقیت پیاده شدند. بویژه این نکته شایان توجه است که شرکت « ترانس زاس»  به عنوان تحویل دهنده  مدرن ترین  شبیه ساز تجهیزات ناوبری برای آکادمی  نیروی دریایی آلمان  و  شمالی ترین مرکز آموزشی  نروژ « Maloy,» انتخاب شده است.

سفارش دهندگان،  قابل اطمینان بودن  سیستم الکترونی  ناوبری  ساخت سنت پطربورگ را  مورد ارزیابی عالی قرار  می دهند.  نکته جالب آن است که شرکت « ترانس زاس»  چگونه توانست رقبا را پشت سر بگذارد؟ آیا کار در  شرایط بحران اقتصادی سخت است؟  برنامه های آینده این شرکت کدامند؟

ولادیمیر پانوماریوف در پاسخ به این  سوالات گفت: زمان آغاز کار ما خیلی مناسب بود.   در همان  موقع بود که اولین  کامپیوترهای شخصی وارد بازار شدند.  متخصصان  ما اولین  کسانی بودند که حدس زدند از آنها می توان برای  ساخت سیستم  ناوبری دریایی استفاده کرد».

در تجارت هر کس دیر کند فرصت را از دست داده است! آنچه به بحران مربوط می شود، از یکسو یک مشکل ناچار است  و از سوی دیگر  امکانی برای  جستجوی کاراتر  امکانات جدید  تا استراتژی تصحیح شود و بتوان با ایده های جدید وارد  بازار شد.  از اوایل سال 2016 میلادی  ما روی سیستم  همگرایی برای هزاران مشتری خود  کار می کنیم  تا  سیستم های ناوبری  نصب شده در  کشتی ها  و مجتمع های کنترل ساحلی  هدایت این کشتی ها را در یک کل واحد متحد کنیم. در یک فضای واحد  اطلاعاتی  راحت تر می توان کنترل را با هدف  تأمین امنیت کشتیرانی  تأمین کرد.  در اینجا به عنوان نمونه می توان تراژدی  شب 14 ژانویه سال 2012 در سواحل  ایتالیا در جزیره « جیلیو» را  یادآور شد  که در آن زمان کشتی بزرگ مسافربری  « کوستا کونکوردیا»   که بیش از 4 هزار نفر  مسافر داشت، به دلیل اشتباه کاپیتان  دچار سانحه و غرق شد. تعدادی از مسافران جان خود را از دست دادند.  شرکت صاحب این کشتی یک و نیم میلیارد  یورو ضرر دید.  اگر در آن زمان  عملکرد کاپیتان   از ساحل تحت کنترل قرار داشت ، احتمالا شاید می شد از بروز تراژدی جلوگیری کرد.  به نظر ما، همگرایی سیستم واحد  هدایت  ناوگان ها  با  تبادل جهانی اطلاعات  بین تمام  شرکت کنندگان در دریانوردی ضروری است. این موضوع یکی از جهات اولویت دار  فعالیت  شرکت « ترانس زاس» است.  ما خوشحالیم که مشتریان « ترانس زاس» در روسیه و کشورهای خارجی برای کار عالی  « ترانس زاس» ارزش قائل اند. شرکت « ترانس زاس» محصولات قابل اطمینانی تولید  و سرویس دهی خوب آنها را تأمین می کند.  مشتریان  ما را ترک نمی کنند، بلکه بر عکس، هرازگاهی از شرکت های رقیب  به نزد ما می آیند.

هم اکنون شرکت روسی « ترانس زاس» که  تجهیزات ناوبری الکترونی تولید می کند،  استاندارد قرن 21 را برای تمام رشته ها  برقرار می سازد.  این شرکت محصولات نوآورانه ای  مانند فناوری  واقع گرایی مکمل در شرایط دید بد، ترافیک  متراکم در آبها و یا عمق کم آب،  شب و یا در مناطقی که  در نقشه ها بخوبی  مشخص نشده اند را تولید می کند  که می تواند  تصویر نهایی  شرایط محیط را ایجاد کند.شرکت « ترانس زاس» شرکت پیشرو جهان در روش آموزش  پرسونل کشتی ها  و تأمین  استانداردهای نو در  تولید شبیه ساز های  دریایی  و  یکی از  شرکت کنندگان فعال  در رشد و توسعه نظریه  ناوبری الکترونی است که برای افزایش امنیت در دریا و  تکامل زنجیره  حمل و نقل به حساب  اطلاع رسانی به تمام طرف های ذینفع بطور مستقیم، فعالیت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала