الحاق زیردریایی های بدون سرنشین گلایدر به نیروی دریایی روسیه

© Photo / Public DomainЗапуск торпеды MK-50
Запуск торпеды MK-50 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زیردریایی های بدون سرنشین شناور معروف به "زیردریایی های گلایدر" به خدمت نیروی دریایی ارتش روسیه می آیند. به گزارش اسپوتنیک به نقل از رونامه روسی "ایزوستیا"، تفاوت بارز این ربات های زیردریایی، در امکان 6 تا 9 ماه فعالیت بدون نیاز به شارژ شدن می باشد.

نیروی دریایی ارتش روسیه به زودی به ربات های زیردریایی بدون سرنشین مدل "گلایدر 2.0" با توان دست کم 6 ماه شناوری و فعالیت های شناسایی در اعماق آب، مجهز خواهد شد. زیردریایی های مدل گلایدر، شبیه به اژدر 250 سانتی متری با باله های نیم متری هستند و با این که از لجاظ ظاهری بسیار سنگین به نظر می رسند، ولی تنها 150 کیلیوگرم وزن دارند. همچنین بر روی آنها نزدیک به 50 گیلوگرم تجهیزات می توان سوار نمود.
این مدل زیردریایی بدون سرنشین در حال حاضر تمامی تست های کارخانه ای را با موفقیت سپری کرده و به زودی برای بررسی عملیاتی توسط نیرور دریایی روسیه مورد آزمایش و بررسی قرار خواهد گرفت. نام گلایدر برای این زیردریایی، بی دلیل انتخاب نشده است، چراکه این زیردریای فاقد هرگونه موتور و پروانه بوده و با باله های ثابت در آب شناور می ماند.
اکنون نسخه "گلایدر 2.1" در حال طراحی و ساخت است که در مقایسه با مدل پیشین خود، از پروانه برخوردار است. این موضوع به زیردریایی نسخه جدید این امکان را می دهد تا در صورت نیاز با سرعت بالا به سمت مورد نیاز حرکت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала