پیام تبریک حسن روحانی به بشار اسد به مناسبت آزادی حلب

© Fotohost agency /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی بر ضرورت همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد
روحانی بر ضرورت همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در گفتگوی تلفنی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، پیروزی ارتش این کشور در حلب را به وی و مردم سوریه تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری- روحانی شامگاه چهارشنبه با تبریک پیروزی‌های مردم و ارتش سوریه بر گروه‌های تروریستی و آزادسازی حلب، دومین شهر بزرگ این کشور و حراست از تمامیت ارضی سوریه، تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان وظیفه‌ای انسانی و اسلامی، همواره در کنار مردم‌دوست و برادر سوریه بوده و به کمک آسیب دیدگان و آوارگان خواهد شتافت.»

روحانی گفت: «ما حمایت از پرچم‌داران مبارزه با تروریسم تکفیری که می‌کوشند سرزمین خود را از حضور متجاوزان پاک کنند، وظیفه خود می‌دانیم.»

وی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران تا بیرون راندن تروریست‌ها از سوریه، در کنار دولت و ملت این کشور می‌ماند.»

روحانی افزود: «پیروزی در حلب و بازگشت دومین شهر بزرگ سوریه به آغوش ملت، موفقیت بزرگ ملت مقاوم و یکپارچۀ سوریه در برابر تروریست‌ها و حامیان آن‌ها بود. امروز وظیفۀ جامعۀ جهانی کمک به مردم مظلوم سوریه است. من از هلال‌احمر جمهوری اسلامی خواسته‌ام با دعوت از جامعۀ جهانی به کمک مردم مظلوم بشتابد.»

رئیس‌جمهوری ایران همچنین با اعلام آمادگی تهران برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و دارویی برای مردم سوریه و به‌ویژه ساکنان حلب گفت: «رسیدگی به مردم مظلوم سوریه در شرایط کنونی ضروری است و اکنون زمان آزمونی بزرگ برای همه کشورهای حامی حقوق بشر فرارسیده است. کمک جامعۀ جهانی به آوارگان و آسیب دیدگان سوری اولویت همه پس از آزادی حلب است.»

روحانی ابراز امیدواری کرد که پیروزی حلب، مقدمه‌ای برای پیروزی نهایی مردم و دولت سوریه بر تروریسم و ارعاب در این کشور باشد.

بشار اسد نیز در این گفتگوی تلفنی با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ ملت و دولت ایران از ملت سوریه در برابر تروریست‌ها و حامیان آن‌ها، گفت: «ملت و دولت ایران در سخت‌ترین دوران در کنار مردم و دولت سوریه بوده‌اند و ما هرگز این را فراموش نمی‌کنیم.»

رئیس‌جمهوری سوریه همچنین از اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به مردم سوریه و به‌ویژه حلب قدردانی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала