وقتی استدلالی نیست ، مسئله شخصی می شود

© Sputnik / Igor Russakوقتی استدلالی نیست ، مسئله شخصی می شود
وقتی استدلالی نیست ، مسئله شخصی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سایت اینترنتی " رادیو سوابودا" ( رادیو آزادی) ، مقاله ای تحت عنوان " نه تنها پوتین شکست خورد" را منتشر کرد که در آن نظرات خبرنگاران، سیاست مداران وشخصیت های رسانه ای جمع آوری شده است ، کسانی که به عقب نشینی ارتش دولتی سوریه از پالمیرا پس از جنگ های خونین عکس العمل نشان دادند.

در این مجموعه ، مقاله سردبیر سایت مرکز کارنگی مسکو ، الکساندر بااونوف نیز چاپ شده است. او در صفحه ی فیس بوک خود " شادی لجام گسیخته " برخی از هم میهنان را در خصوص شکست ارتش سوریه محکوم کرده و در عین حال سیاست چند گانه ای را در پیش گرفت.
در این مقاله به نقل از بااونوف آمده است:" و در هر صورت اکنون برخی از افراد تاکید دارند که خطر اصلی برای بشریت ، دختر ارمنی ، مارگاریتاسیمونیان و سایت اسپوتنیک است. باید روی آنها تمرکز کرد ، با آنها مبارزه کرد و تقابل نمود. تا زمانی که راشا تودی را روشن نکرده اند، (مخاطبان آن در بریتانیا کمی کمتر از کانال محلی به زبان ولزی است) جهان در خطر نخواهد بود. "
در این بیانات ، توجه کاربران نه تنها به این منطق جلب شده است که فعالیت های راشاتودی و اسپوتنیک باعث پیروزی تروریست ها در پالمیرا گردید بلکه سردبیر سایت مرکز کارنگی مسکو بیشتربه ملیت سردبیر راشاتودی یعنی مارگاریتا سیمونیان تاکید دارد.
شبکه راشاتودی ، درخواست های رسمی به مرکز کارنگی مسکو و برای شورای رسیدگی به مسائل پخش برنامه های رادیو سوابودا فرستاد تا بیانات الکساندر بااونوف محکوم گردد. متن نامه در سایت راشاتودی منتشر شده است.
لف کلپاتسکی، پروفسور آکادمی دیپلماسی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک خاطر نشان نمود که به سختی می توان توضیح منطقی پیدا کرد که چرا سردبیر سایت مرکز کارنگی مسکو چنین چیزهایی نوشته است.
لف کلپاتسکی گفت: " به نظر من هیچ توضیح عاقلانه ای وجود ندارد. این نوعی " پیچش عقلانی" است. به نظرم این پایین آمدن سطح فرهنگ است. من با این فاکتور چنین عکس العملی را توضیح می دهم. این اتفاقی است که وقتی استدلالی نیست ، مسئله شخصی می شود. بنیاد کارنگی ، بنیاد آمریکایی است و مشخص است که چه کسی به آنها غذا می دهد. کلا عکس العمل غرب در اینجا کاملا قابل پیش بینی است. غرب اگرچه پنهان می کند اما فعالانه از داعش حمایت می کند. آنها در خصوص همه آن چیزهایی که در دستان داعش است، سکوت می کنند. موضع غرب کاملا دقیق و مشخص است، آنها طرفدار داعشند.
این کارشناس یادآوری می کند که هفته گذشته ، رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما ، فرمانی را امضاء کرد که به موجب آن محدودیت های ارسال اسلحه به سوریه برداشته می شود. بدین ترتیب، در آینده مخالفین سوریه می توانند سیستم دفاع هوایی قابل حمل و تیربارهای سبک دریافت نمایند. به عقیده لف کلپاتسکی ، واشنگتن قبلا هم به مخالفینی که علیه ارتش دولتی سوریه می جنگند، اسلحه ارسال کرده است.
این کارشناس معتقد است: آنها به تروریست ها اسلحه ارسال کرده و می کنند. اکنون آنها فقط باید آنرا اعتراف کنند. برای آنکه مشخص است گردان های داعش با چه اسلحه ای می جنگند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала