بازپرس سازمان سیا: صدام در سال های آخر زندگیش حکومت نمی کرد بلکه رمان می نوشت

© AFP 2023 / INAПрезидент Ирака Саддам Хусейн
Президент Ирака Саддам Хусейн - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان نیکسون، بازپرس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که از صدام حسین ، رهبر سابق عراق بازجویی کرده، اعلام نمود وی سال های آخر زندگیش حکومت نمی کرد بلکه وقت خود را وقف نوشتن رمان ها کرده بود و در مورد حوادث کشور های همسایه تصور روشنی نداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "نیویورک دیلی نیوز"، جان نیکسون خاطرات خود را در کتابی به نام "بازجویی از صدام حسین" نقل کرده که 27 دسامبر منتشر خواهد شد. همانا این بازپرش صدام را پس از پیدا کردن وی شناسایی کرد.
به گفته بازپرس سیا، اولین بازجویی ها نشان داد که صدام درک درستی درباره اوضاع عراق نداشت. جان نیکسون در کتابش می نویسد:" صدام مشغول نوشتن رمان ها بود ودیگر دولت عراق را رهبری نمی کرد… به نظر می رسید که صدام به اندازه دشمنان بریتانیایی و امریکایی خود از اوضاع عراق خبر نداشت…. وی هیچ طرحی برای تدارک دفاع از عراق نداشت".
بازپرش سیا تاکید می کند صدام با وجود اتهامات آمریکا هیچ حمله ای را به کشور های همجوار یا غربی برنامه ریزی نکرده بود.عهلاوه بر این وی منکر تدارک توطئه علیه جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت امریکا بود. رهبر عراق تاکید می کرد که دارای سلاح کشتار جمعی نیست و برای کشور های دیگر خطر به وجود نمی آورد. صدام در یکی از بازجویی هایش گفت:" شما شکست خورده و متوجه خواهید شد که حکومت بر عراق به این سادگی نیست".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала