سردار جزایری: بازگشت انگلیسی ها به منطقه به عنوان یک قدرت بیشتر به یک شوخی شباهت دارد

© Flickr / Hernán Piñeraمحکومیت دو دانشجوی انگلیس به خاطر نگهداری فایل آموزشی بمب سازی
محکومیت دو دانشجوی انگلیس به خاطر نگهداری فایل آموزشی بمب سازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون ستاد کل نیروهای مسلح حضور و تسلط دوباره انگلیس بر منطقه را جُک سال توصیف کرد و گفت: بریتانیای کبیر سال‌ها پیش مرده و خاکستر آن را هم باد با خود برده است.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری العالم- سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با شبکه العالم، حضور و تسلط دوباره انگلیس بر منطقه را «طنز سال» توصیف کرد و گفت: بریتانیای کبیر سال‌ها پیش مرده و خاکستر آن را هم باد با خود برده است.

جزایری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌هایی به دست آورده که می‌تواند در دوردست‌ها از خود و منافع مقاومت در منطقه دفاع کند.

معاون ستاد کل و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با تأکید بر اینکه کارنامه دولت های برخاسته از دو حزب حاکم بر امریکا مملو از برافروختن جنگ های فراوان جنگ های فراوان، ویرانی های بی شمار، خونریزی های بسیار است گفت: ما توانمندی هایی را به وجود آورده ایم که می توانیم در دوردست ها از خودمان و منافع مقاومت در منطقه دفاع کنیم.

سردار جزایری درباره گمانه زنی ها پیرامون بازگشت انگلیس به منطقه گفت: از نظر ما نسبت به گذشته هیچ اتفاق جدیدی مشاهده نمی شود و بازگشت انگلیسی ها به منطقه به عنوان یک قدرت بیشتر به یک شوخی و طنز سال مشابهت دارد. گاهی انگلیسی ها خودشان را در قامت به اصطلاح "بریتانیای کبیر" می بینند. این در حالی است که بریتانیای کبیر سال هاست مرده است و خاکستر آن را هم باد برده است.

وی تأکید کرد: انگلیسی ها و اروپایی ها باید واقع نگر باشند و تحولات را به خوبی ببینند. مطمئن باشید که بصیرت افکار عمومی در منطقه دچار تغییرات بسیاری شده است و مردم اجازه نمی دهند انگلیسی ها یا سایرین بخواهند مجددا سلطه خودشان را بر منطقه بازیابند. البته متأسفانه ما در منطقه با برخی دولتهای وابسته و ارتجاعی مواجه هستیم که زمینه ساز حضور رژیم های سلطه در منطقه را فراهم می کنند. ولی امروزه شرایط مانند گذشته نیست و مردم منطقه قطعا اجازه نخواهند داد حضور بیگانگان در منطقه پایدار باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала