افزایش حضور هواپیماهای تجسس امریکا در مرزهای روسیه

© Sputnik / Mikhail FomichevАтомный ледокол "50 лет Победы" - один из трех ледоколов, сопровождающих танкер "Балтика" по Северному морскому пути
Атомный ледокол 50 лет Победы - один из трех ледоколов, сопровождающих танкер Балтика по Северному морскому пути - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز شنبه یک هواپیمای تجسس راهبردی نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا مدل RC-135W در نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه بالتیک گشت زنی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری غرب، روز شنبه یک هواپیمای تجسس راهبردی نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا مدل RC-135W در نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه بالتیک گشت زنی کرد. به گفته اینترفاکس، ردیابی این هواپیما نشان می دهد که از پایگاه بریتانیا برخاسته و از طریق دریای شمالی، دانمارک، بالتیک جنوبی حرکت کرده است.

لازم به ذکر است که این اواخر تعداد پروازهای هواپیماهای تجسسی امریکا در نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه بالتیک و سواحل کریمه و همچنین پایگاه نظامی روسیه در سوریه و محل استقرار ناوهای نظامی نیروهای دریایی روسیه در دریای مدیترانه شرقی افزایش یافته است. عملا هر روز یک هواپیما در این مناطق گشت زنی می کند و بعد از استقرار سیستم جدید سامانه موشکی اس 400 در منطقه کالنینگراد و همچنین سامانه عملیاتی تاکتیکی موشکی اسکندر، سامانه های موشکی ساحلی «باستیون» و «بال» و همچنین انتقال دو سامانه «زیلیونی دول» و «سرپوخوف» از ناوگان دریای سیاه به بالتیک که مجهز به موشک های بالدار «کالیبر ان کا» هستند، این پروازها شدت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала