افزایش دیابت در میان کودکان ایرانی

© Fotolia / Alexander Raths دارویی که پروسه بیماری آلزایمر را به تاخیر می اندازد
دارویی که پروسه بیماری آلزایمر را به تاخیر می اندازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس انجمن غدد اطفال ایران گفت: دیابت در میان همه مردم به ویژه کودکان در حال افزایش است و در زمان حاضر، کودکان،‌10 درصد مبتلایان به دیابت کشور را تشکیل می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،‌ علی ربانی در حاشیه همایش یک روزه معرفی قلم انسولین لومیر(Levemir) افزود: کودکانی که آب، زیاد، مصرف می کنند و یا ادرار زیادی دارند، ریسک دیابت در آنها بالاست و والدین باید نسبت به آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: چاقی و کم تحرکی به عنوان 2 عامل مهم در ابتلای کودکان به دیابت است، چرا که اکنون یکی از معضلات کشور نیز چاق شدن بیش از اندازه برخی از کودکان است.

ربانی اضافه کرد: همه جای دنیا به دلیل تغییرات شیوه زندگی و تغذیه دیابت رو به افزایش است و اکنون 10 تا 12 درصد دیابتی ها مربوط به دیابت نوع یک هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بروز دیابت نوع یک سلول های بتای لوزالمعده که مولد انسولین در بدن است تخریب می شود و زمانی که 70 تا 80 درصد این سلول ها از این برود، آنوقت، ‌علامت هایی از بیماری در بدن انسان مشاهده می شود.

مدرس دانشگاه تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از بیماران دیابتی در کشور وجود ندارد، افزود: با آمار و اطلاعات دقیق بهتر می توان برای جلوگیری از این بیماری برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه بیمار در دیابت نوع یک می بایست از ابتدا انسولین تزریق کند، ادامه داد: در این شرایط برخی از مادران باردار که مجبور به تزریق انسولین هستند‌، این کار آنان به جنین نیز آسیب وارد می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала