روسیه در نوسازی ارتش کوبا کمک می کند

© Sputnik / Aleksey NikolskyiЗаместитель председателя правительства РФ Дмитрий Рогозин
Заместитель председателя правительства РФ Дмитрий Рогозин - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری روگوزین، معاون نخست وزیرروسیه در جریان بازدید خود از کوبا در چارچوب مسافرتش به آمریکای لاتین اعلام کرد مسکو در نوسازی و مدرنیزاسیون ارتش کوبا کمک می کند.

کوبا آخرین نقطه در سفر دیمیتری روگوزین به آمریکای لاتین بود. از طرف کوبا، ریکاردو کابریساس، معاون شورای وزیران، ریاست مذاکرات را بر عهده داشت که با حضور تعداد اندک مقامات ارشد تقریبا چهار ساعت طول کشید.
سپس دو هیئت به سالن بزرگتری رفتند اما این سالن نیز به زحمت نپمی توانست شرکت کنندگان در 14 ـ مین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری ت علمی و علمی ـ فنی را در خود جا دهد. دها مسئله از جمله انرژی، متالورژی، کشاوررزی، راه آهن و هواپیمایی کشوری در دستور کار قرار داشت.
امسال طرفین به اجرای عملی طرح های مشترک پرداختند که در نتیچه حجم مبادله کالا بین مسکو و هاوانا دو برابر شده است.
علاوه بر این تصمیم گرفته شد در جنب کمیسیون کمیته علوم و فناوری ها تشکیل شود که مسئولیت طرح های جدید در پیشرفته ترین زمینه ها مثلا پزشکی را بر عهده خواهد داشت.
طرفین در پایان نشست تعدادی از توئافقنامه های جدید را از جمله در زمینه دفاعی امضا کردند. متخصصان روسی طبق درخواست هاوانا برنامه احیا و مدرنیزاسیون ماشین های نظامی شوروی را تدوین کرده اند که در گذشته به کوبا تحویل داده شده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала