گزارش و تحلیل

عملیات ویژه علیه افراط گرایان در مسکو با طرح جدید به پایان رسید

© Photo / Moscow Department of the National Guard of RussiaЗадержание подозреваемых в экстремизме и пособничестве терроризму во время крупномасштабной спецоперации в Москве
Задержание подозреваемых в экстремизме и пособничестве терроризму во время крупномасштабной спецоперации в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مأمورین ویژه دستگاه امنیتی، عملیات جامع را در مسکو و استان هم نام انجام دادند. در نتیجه آن 20 نفر که مظنون به افراطی گری بودند دستگیر شده اند.

این مطلب را به خبرگزاری RIA Novosti منبع ای در ارگانهای انتظامی فاش نموده است. منبع مزبور خاطر نشان کرد که "عملیات را هم زمان سه نهاد یعنی خود دستگاه امنیت، اداره ویژه وزارت کشور و گارد فدراسین روسیه انجام دادند".
به قول منبع، عملیات علیه گروه سازمان یافته جنایی صورت گرفته است. وی خاطر نشان نمود که اکثر بازداشت شدگان، شهروندان جماهیر سابق شوروی می باشند.

ایگور نیکولایچوک، کارشناس علوم سیاسی و رئیس بخش امنیت منطقوی دانشکده تحقیقات راهبردی روسیه در مصاحبه با رادیو Sputnik بر موثریت کار ارگانهای ویژه روسیه تأکید کرد. مفسر مزبور در بخشی از مصاحبه با رادیو Sputnik گفت: 


"متعصفانه تروریزم و افراطی گری از بین نمی روند و از جاهایی تغذیه می شود. لازم است این را واضح درک نماییم. و امنیت ما در گرو موثریت کار دستگاه های ویژه امنیتی است. البته دستگاه روفته و شسته ای در جهان وجود ندارد ولی تا امروز دستگاه های ویژه امنیتی ما موثریت خود را نشان داده اند".


وی خاطر نشان ساخت که در عملیات هم زمان سه نهاد امنیتی شرکت داشتند. باز هم ریشه سخن را به مصاحب مزبور می دهیم: 


"اولین دفعه عملیات فوق الذکر با هماهنگی هم زمانِ سه نهاد امنیتی صورت گرفته بود. چنین عملیات، بیانگر توسعه طرح های جدید و تحرک و پیشروی که بار مطلوب را به دست می آورد، تصدیق می کند. به نظرم، اولین موردی است که از حضور گارد ملی به حیث دستگاه ویژه که در مبارزه با تروریزم سهمی بر دوش خود گرفته است نام برده می شود".


وی خاطر نشان نمود که امروز وضع زیر کنترل مقامات است. مفسر مزبور چنین نتیجه بندی می نماید: 


"تشنج چنین نیست که فریاد از محاصره گرگ ها بزنیم. اگر به چنین عمل متوصل شویم و پیوسته مردم را به بیداری فرا خوانیم، در حد معین ثبات داخلی ما هم بهم زده می شود. شرایط عدم اعتماد و اطمینان پیش می آید و هرج و مرج شروع می شود. به هر نحوی جلو آن را باید گرفت. باید بدانیم و بفهمیم که "جنگ پنهانی" ادامه دارد، آرام شدن هنوز زود است. ولی هم زمان می بینیم که اوضاع بطور واضح زیر کنترل است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала