دامنه نیروهای ارتش چین کوچکتر می شود

© REUTERS / Jason LeeКитайские военнослужащие на памятной церемонии перед памятником народным героям на площади Тяньаньмынь в Пекине в преддверии Дня образования КНР
Китайские военнослужащие на памятной церемонии перед памятником народным героям на площади Тяньаньмынь в Пекине в преддверии Дня образования КНР - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شی جین پینگ رییس جمهور و فرمانده کل قوای چین خواستار آن شد که دامنه نیروهای ارتش کاهش یافته و ارتش در کنار کوچکتر کردن خود به دنبال افزودن بر توان رزمی باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، این چندمین بار در هفته های گذشته است که رییس جمهوری خلق چین بر افزایش قابلیت های رزمی ارتش تاکید می کند و با بالا گرفتن تنش ها در دریاهای شرقی و جنوبی میان چین و آمریکا و ژاپن ، هشدارهای وی نیز افزایش یافته است.

وی گفت که ساختار ارتش باید به شکلی باشد که در عملیات مختلف بتواند کارایی بیشتری از خود نشان دهد و برای همین منظور لازم می نماید که ارتش خود را کوچکتر کند.

انتظار می رود که در پنج سال آینده نزدیک به 300 هزار نیروی نظامی از ارتش چین کاسته شود و در چنین شرایطی شمار نیروهای ارتش این کشور به حدود دو میلیون نفر خواهد رسید.

فرمانده کل قوای چین یک سال قبل گفت که ارتش این کشور نزدیک به دومیلیون و 300 هزار نفر نیرو دارد اما برای اینکه بتواند خود را با اصلاحات پیش ببرد دستکم باید 300 هزار نفر از این نیروها کمتر شوند.

او مطالب جدید خود را در نشستی با شماری از مسوولان رده بالای ارتش و متخصصانی مطرح کرد که برنامه اصلاحات دفاعی و نظامی کشور را تنظیم کرده اند و به دنبال اجرای آن هستند. این نشست این هفته در پکن برگزار شد و نزدیک به 230 نفر در آن حضور داشتند.

رییس جمهور چین با اشاره به اینکه محیط نظامی جهان متحول شده است ، گفت که ارتش ها امروز باید به سخت افزارهای قوی و پیشرفته اطلاع رسانی مجهز شده و راه های عملیات های مشترک را برای رشد و بهینه سازی خود دنبال کنند.

وی تاکید کرد که ارتش مدرن چین با ویژگی های این کشور و به شکلی ساخته خواهد شد تا جنگ های اطلاع رسانی و دیگر ماموریت های نظامی مختلف بتواند پیروز میدان باشد.

تارنمای یی سی چین از قول وی آورده است که امروز ارتش باید برنامه اصلاحات را با هدف کاهش نیرو و کمیت به پیش سوق داده و از سوی دیگر کیفیت رزمی خود را با مدرن سازی و دستیابی به تجهیزات اطلاع رسانی بالا ببرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала