پرونده جانباختگان حادثه قطار تبریز – مشهد توسط شعبه ویژه قضایی بررسی می گردد

© Fotolia / ThodonalСудебный молоток и книги
Судебный молоток и книги - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از تشکیل شعبه ویژه قضایی برای رسیدگی به پرونده مصدومان و کشته شدگان حادثه برخورد قطار تبریز - مشهد در دادسرای تبریز خبر داد.‎

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا- حجت الاسلام حکمت علی مظفری روز دوشنبه در حاشیه مراسم معارفه دادستان جدید بستان آباد با بیان اینکه رسیدگی قضایی به این حادثه در صلاحیت دادگستری سمنان است، افزود: برای سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده مصدومان و کشته شدگان حادثه به نیابت از دادسرای سمنان شعبه ویژه ای در دادسرای تبریز تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: هر چند تاکنون تقصیر یا خطایی از مسئولان استانی در این حادثه از سوی مراجع قانونی اعلام نشده اما دستگاه قضایی استان همه تلاش خود را برای احقاق حقوق حادثه دیدگان و کشته شدگان این حادثه به کار می گیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: مصدومان این حادثه به علت دوری مسافت تا استان سمنان از طریق این شعبه به پزشکی قانونی معرفی و پرونده‌های آن ها پس از تکمیل به سمنان ارسال می شود تا از مراجعه مکرر مصدومان و خانواده های کشته شدگان این حادثه به این شهر جلوگیری شود.

حجت الاسلام مظفری، با بیان اینکه در کمتر از 48 ساعت با هماهنگی های انجام شده و با کمک پزشکی قانونی هویت 37 نفر از فوت شدگان مشخص شد ادامه داد: آمار و اطلاعات حادثه دیدگان قطار به طور کامل مشخص بوده و تلاش می شود هویت بقیه فوت شده ها به علت عمق سوختگی در اسرع وقت شناسایی شود.

حدود ساعت هشت صبح جمعه، پنجم آذر 95، قطارهای مسافری تبریز- مشهد و سمنان- مشهد در مسیر سمنان- دامغان به هم برخورد کرد که این سانحه تعدادی جان باخته و تعدادی مصدوم داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала