پاسخ تند وزارت دفاع روسیه به شکایت لندن در مورد تحویل کمک های بشر دوستانه به سوریه

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationپاسخ تند وزارت دفاع روسیه به شکایت لندن در مورد تحویل کمک های بشر دوستانه به سوریه
پاسخ تند وزارت دفاع روسیه به شکایت لندن در مورد تحویل کمک های بشر دوستانه به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه "ایگور کوناشنکوف" در پاسخ به تهمت بریتانیا مبنی بر این که گوییی روسیه مانع تحویل کمک های بشر دوستانه به در سوریه می شود گفت، اگر خود بریتانیا نمی خواهد کمک بشردوستانه ای برای حلب ارسال کند، پس مزاحم ارسال این کمک ها از سوی دیگر کشورها نیز نشود.

روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" پیش از این با انتشار صحبت های نخست وزیر بریتانیا "ترزا می" در مورد سوریه نوشته بود که گویی روسیه با عدم رضایت آتش بس، مزاحم ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم جنگ زده حلب می شود.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآور شد که نیروهای ارتش ملی سوریه در 28 نوامبر امسال تقریبا نیمی از مناطق تحت کنترل تروریست ها در شرق خلب را آزاد کردند. در این رابطه 90 هزار ساکن شهر و 28 هزار نفر دیگر از مردم بیگناه منجمله 14 هزار کودک موفق به فرار از مناطق تحت تصرف شبه نظامیان در مناطق شرقی حلب شده و خود را به مناطق امن شهر رساندند. این افراد در تمام این مدت از سوی مرکز صلح روسیه و دولت سوریه، کمک های بشر دوستانه، دارو و لباس گرم دریافت کرده و می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала