ماموریت جدید جان کری، حفاظت از میراث سیاست خارجی باراک اوباما

© Sputnik / Iliya PitalevГосударственный секретарь США Джон Керри
Государственный секретарь США Джон Керри - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار اخیر خود از ساختمان کنگره ضمن هشدار در خصوص تمدید تحریم ایران؛ از سناتورهای دمکرات خواست از حمایت از تحریم های جدید در دولت جدید آمریکا خودداری کنند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- پایگاه خبری المانیتور آمریکا گزارش داد، کری در مأموریتی تازه با هدف حفاظت از میراث سیاست خارجی باراک اوباما با نمایندگان کنگره دیدار کرد.

این نشست در آستانه رأی گیری سنا در این هفته درباره تمدید ده ساله تحریم های بخش های انرژی، بانکی، تجاری، دفاعی ایران که تا پایان امسال مهلت آن پایان می یابد، برگزار شد.

در همین خصوص «وایپ دیک دوربین» نماینده دمکرات از ایالت ایلینوی گفت که «کری به این توافق افتخار می کند. ما به زمان رأی گیری نزدیک می شویم و وی ما را به فکر کردن درباره آن واداشت.»

دولت باراک اوباما پیش از این خواسته بود که کنگره آمریکا با توجه به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، تمدید این قانون را به تأخیر بیندازد، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا که بزودی عهده‌دار دولت آمریکا می‌شود، اساساً مخالف این توافق است.

همچنین «اد مارکی» سناتور دمکرات از ایالت ماساچوست و از اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز در این خصوص گفت: «جان کری ادله ای قوی برای تداوم تلاش ها برای حفظ ساختار توافق هسته ای و اهداف تغییرات آب و هوایی مطرح کرد.»

گفتنی است؛ وزیر امور خارجه آمریکا همچنین روز چهارشنبه درخواست مشابهی را در نشست سیاست خارجی زنان مطرح کرد و از دولت آتی آمریکا خواست به توافقات انجام شده از جمله توافق هسته ای ایران، توافق با کوبا و توافقات تجاری بین المللی از جمله مشارکت ترانس پسفیک که ترامپ وعده لغو آن را داده است، پایبند باشد.

مقام های دولت آمریکا آشکارا اعلام کرده اند که تصویب این طرح اختیارات جدیدی را برای بازگرداندن ناگهانی تحریم ها در صورت نقض توافق از سوی تهران به دولت آمریکا نمی دهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала