گزارش و تحلیل

کلینتسویچ: اعلامیه های ناتو در مورد روسیه بی شرمانه است

© AP Photo / Virginia MayoСкульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Скульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانتس کلینتسویچ معاون اول کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون – سنای روسیه به روزنامه نگاران گفت که روسیه در جواب به اعمال تجاوزکارانه ناتو سلاح هسته ای خود را به همه گونه واحد های این پیمان در هر جایی که باشند نشانه گیری خواهد کرد.

این سناتور گفت:

«در مقابل اعمال تجاوزکارانه ناتو و تلاش این پیمان برای جلب کشور های تازه به مدار نفوذ خود جواب سخت و یک معنا داده خواهد شد. ما سلاح خود از جمله سلاح هسته ای را به همه واحد های تهدید آمیز آن پیمان در هر جایی که باشند نشانه گیری خواهیم کرد».

پیشتر دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه برای امن کردن خود در زمینه گسترش ناتو به سوی مرز های روسیه تمام کار های لازم را انجام خواهد داد

وزارت دفاع روسیه نیز گزارش های رسانه‌ها در باره انتقال موشک های قابل حمل پدافند هوایی «اسکندر — ام» به استان کالینینگراد را تأیید کرد. به گفته ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، «هیچ کس انتقال آن مجموع را کار بسیار محرمانه اعلام نمی کرد».

سناتور فرانتس کلینتسویچ در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت که ناتو و آمریکا انتقال مجتمع های موشکی را بعنوان «تلاش بی ثبات کردن اروپا را» قلمداد کردند. وی چنین گفت:

«ناتو این قضیه را اینطور معرفی می کند: روسیه اتفاقاً مرز های خود را بشدت به ناتو نزدیک کرد. آن‌ها بطور احساساتی وانمود کردند که گویا ما مساحتمان را چند برابر افزایش دادیم. آن‌ها در عین حال به عوامفریبی اهالی خود پرداخته و به آن‌ها چیز های پوچ تلقین می‌کنند و روسیه را بدنام می کنند. آن‌ها کشور های بالتیک و لهستان را با تجاوز موهوم روسیه نگران کردند».

به گفته کلینتسویچ، پشت پرده این سخنان عوامفریبانه طرح ها و مقاصد واقعی ناتو نهفته است. وی در پایان گفت:

«آنها با استقرار گردان های ناتویی و دستگاه های آمریکایی دریاپایه پرتاب عمودی موشک های هدایت شونده Mk 41 به استفاده از تأسیسات زیربنایی کشور های شوروی سابق که عضو قرارداد ورشو بودند مبادرت ورزیدند. این دستگاه‌ها دارای هدف دوگانه می‌باشند و می‌توانند موشک های کروز و موشک های تاماهاک دور برد را پرتاب کنند. این برای ما خطر بزرگی است. بعلاوه ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو چندی پیش سخنان بی شرمانه در باره تقویت ناتو را زد و گفت: «ما روسیه را مجبور خواهیم کرد به طرز دیگری فکر کند». مجبور نخواهید کرد و به زانو در نخواهند آورد. روسیه برای دفاع از خود سلاح از جمله سلاح هسته ای دارد. از این رو ما می‌گوییم: «بچه‌ها، ما بسته به طرح های شما که از آن‌ها آگاهی داریم و حواهیم داشت واکنش نشان خواهیم داد». این گفته همچنین شامل کشور هایی است که از ناتو خواهش می‌کنند از آن‌ها «مواظبت کند» و به آن‌ها اسلحه تحویل دهد و پرسنل ناتو در خاک آن‌ها مستقر کند. ولی با تشکیل سرپلی برای تجاوز به روسیه باید دانست که روسیه به این کار واکنش نشان خواهد داد. همه باید از این جریان آگاه باشند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала