جزییات سانحه برخورد دو قطار در ایران

© Sputnik / Alexandr KryazhevЛокомотив на сортировочной станции "Инская" Западно-Сибирской железной дороги в Новосибирске
Локомотив на сортировочной станции Инская Западно-Сибирской железной дороги в Новосибирске - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس کمیسیون عالی سوانح راه آهن گفت: بی توجهی سر شیفت دوم به توقف قطار تبریز - مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان و دستور حرکت به قطار سمنان - مشهد باعث بروز این حادثه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین ،حسین عاشوری رییس کمیسیون عالی سوانح راه آهن گفت: قطار تبریز — مشهد ساعت 6 و 22 دقیقه صبح روز جمعه (پنجم آذرماه) در این ایستگاه متوقف شده بود و با تغییر شیفت مسوول مربوطه دستور حرکت قطار دوم سمنان — مشهد را صادر کرده و دقایقی بعد این قطار از پشت به قطار تبریز — مشهد برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه نفر اول شیفت در دفتر مربوطه توقف قطار تبریز — مشهد را در این ایستگاه ثبت کرده بوده است، گفت: سرشیفت دوم به این توجه نکرده و اجازه داده است ساعت 7 و 14 دقیقه صبح همان روز (جمعه) قطار سمنان — مشهد حرکت و این حادثه به وجود آید.

وی با اشاره به برگزاری نشست رییس کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن با معاون اول رییس جمهوری گفت: قرار است تا یک هفته آینده اطلاعات مورد نیاز این حادثه به معاون اول ارایه شود تا افراد مقصر این حادثه مشخص شود.

براساس آخرین آمار رسمی در حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه راه آهن هفت خوان سمنان 40 نفر از مسافران قطار تبریز — مشهد در این حادثه جان خود را از دست دادند و 103 نفر نیز مصدوم شدند. هم اکنون 11 نفر از آنها در بیمارستانهای دامغان و سمنان بستری و مابقی از بیمارستان مرخص شدند.

در پی نامه رییس جمهوری به معاون اول رییس جمهوری برای بررسی و اعلام دلایل وقوع سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان و معرفی مقصران این حاثه تلخ، اسحاق جهانگیری کمیته ای برای رسیدگی به این سانحه تشکیل داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала