منجمله عوامل آلاینده هوای تهران معادن شن و ماسه در حریم شهری هستند

© Sputnik / Somayeh Pasandide نمایی از تهران از روی ارتقاعات شهرک قائم
نمایی از تهران از روی ارتقاعات شهرک قائم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مردم در خانه ملت با بیان اینکه طبق تحقیقات معادن شن و ماسه منشا گرد و غبار و از منابع آلاینده هوای پایتخت هستند بر لزوم خروج معادن از حریم پایتخت تاکید کردند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خانه ملت/ گروه اجتماعی — گل زری فرخنده‌بخش؛ علی عبدی معاون امور معادن و صنایع معدنی استان تهران در حالی طی روزهای اخیر اعلام کرد که معادن استان تهران در سطح استاندارد قرار دارند و مشکل چندانی در خصوص مسائل زیست محیطی ندارند که نمایندگان مجلس معتقد هستند طبق تحقیقات کارشناسان معادن تولید شن و ماسه منشا گردوغبار پایتخت است و باید هر چه سریع تر به خارج از شهر منتقل شوند.

طبق اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی عوامل متعددی در آلودگی هوای تهران نقش دارد که آلودگی ناشی از فعالیت کارخانجات تولید شن و ماسه در حاشیه تهران از جمله این موارد است.

البته برخی دیگر از نمایندگان معتقد هستند نقش معادن در آلودگی هوای پایتخت کمتر از 10 درصد است و بخش اعظم آلودگی‌ هوای پایتخت ناشی از آلاینده‌های شیمیایی مانند سوخت، خودروهای غیر استاندار و فرسوده، موتورسیلکت ها و نوع ساخت وسازها است.

با همه این تفاسیر نمی توان نقش معادن شن و ماسه در افزایش آلودگی هوای پایتخت نادیده گرفت نمایندگان مردم در خانه ملت بر این باورند که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر اساس اصول و ضوابط نظارت های لازم را بر معادن داشته تا هنگام صدور پروانه بهره برداری تخلفی صورت نگیرد و علاوه بر این جامعه و شهروندان و به ویژه افرادی که به صورت انبوه از طبیعت بهره برداری می کنند مانند معدن داران باید مشارکت بیشتری در مدیریت و رفع آلودگی هوای تهران داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала