هنوز آمار نهایی کشته شدگان ایرانی در عملیات انتحاری عراق نهایی نشده

© AFP 2023 / Ahmad al-RubayeИракские женщина плачут рядом с местом взрыва в центре Багдаде
Иракские женщина плачут рядом с местом взрыва в центре Багдаде - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به عملیات گروهک تروریستی داعش در منطقه حله عراق گفت: اخبار متفاوتی از آمار شهدای این حمله تروریستی منتشر می‌شود اما هنوز تعداد کشته‌ شدگان و شهدای ایرانی مشخص نیست.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم- حسین ذوالفقاری گفت: درباره جزییات حمله انتحاری گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش در کشور عراق اظهار کرد: این حمله انتحاری توسط عوامل داعش و در منطقه حله در نزدیکی یک پمپ بنزین اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات به‌دست آمده گروهک تروریستی داعش عصر پنجشنبه با بمب گذاری در یک تانکر حمل سوخت عملیات انتحاری خود را انجام داد که به سبب عبور و مرور مردم و نزدیک بودن انفجار به محل پمپ بنزین و رستوران تعدادی از زائران و مردم بی‌گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد:  برخی از شهدای این حمله تروریستی را زائران ایرانی تشکیل می‌دهند که هنوز آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست اما به محض اطلاعات تکمیلی تعداد و مشخصات آنان در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

2 میلیون زائر ایرانی وارد کشور ایران شده‌اند

ذوالفقاری  درباره تعداد زائرانی که به کشور بازگشتند نیز اظهار کرد: نزدیک به دو میلیون نفر از زائران ایرانی تاکنون به کشور بازگشته اند و افراد باقیمانده نیز در روزهای آتی وارد کشور خواهند شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امسال شاهد امنیت کامل در مراسم اربعین حسینی و مسیر پیاده‌روی بودیم و امیدواریم همه زائران به سلامت به میهن بازگردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала