ابرخوشه ای ناشناس ، کهکشان ما را قورت می دهد

© Photo / JPL-Caltechابرخوشه ای ناشناس ، کهکشان ما را قورت می دهد
ابرخوشه ای ناشناس ، کهکشان ما را قورت می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاره شناسان پس از تحقیقات طولانی به نتیجه ناامید کننده ای رسیده اند : به نظر می رسد که تمام این مدت ، ابر خوشه ای عظیم که از زمین قابل مشاهده نیست، کهکشان را با سرعت ۵۰ کیلومتر در ثانیه به سمت خود می کشد.

به گزارش اسپوتنیک ، کهکشان راه شیری ما و همسایگانش دائما در حرکتند. به عقیده گروه دانشمندان از بین ۵۰ کهکشان (‌تعداد آنها دائما در حال رشد است برای آنکه منجمان کهکشان های جدیدی کشف می کنند.) در حال حاضر در یک جهت تحت تاثیر نیروی جرم غیر قابل رویت عظیم حرکت می کنند. چندی پیش تیم بین المللی محققان مقصر را یافت: این ابر خوشه ای نزدیک به کهکشان است ، جرم عظیمی که از صدها کهکشان تشکیل شده است. تعجب آور است که تا به امروز هیچ کس نمی توانست این جرم عظیم غیر قابل رویت را تشخیص دهد، از آنجا که ابرهای گازی و گرد و غبار و همچنین نور ستارگان کهکشان مانع از دید می شد.
این کشف بدان معناست که اطراف کهکشان ما ، خانه ای برای ساختار ستاره ای دیگر است که کمی دورتر از ابر خوشه ای شپلی قرار گرفته و قبلا نقش « تراکتور گرانشی » را بازی می کرد. به واسطه کشش گرانشی ، کهکشان به سمت آن با سرعت بسیار بالا برای انسان یعنی ۵۰ کیلومتر در ثانیه در حال حرکت است. اما دلیلی برای ترس و وحشت وجود ندارد: این مسیر ۵ تریلیون سال طول خواهد کشید و تا آن زمان برای بشریت این مسئله اهمیتی نخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала