ماجرای پرواز جنگنده های سوئیسی در کنار هواپیمای روسیه: مسکو از توضیحات سوئیس قانع نشد

© Sputnik / Vladimir Trefilovماجرای پرواز جنگنده های سوئیسی در کنار هواپیمای روسیه: مسکو از توضیحات سوئیس قانع نشد
ماجرای پرواز جنگنده های سوئیسی در کنار هواپیمای روسیه: مسکو از توضیحات سوئیس قانع نشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانز کلینتسویچ، معاون اول کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه توضیحات طرف سوئیسی در خصوص ماجرای پرواز جنگنده های این کشور در کنار هواپیمای روسیه را سخنانی بی ربط و غیر جدی دانست و گفت مسکو از این توضیحات قانع نشده است.

کلینتسویچ در واکنش به توضیحات طرف سوئیسی که گفت این اقدام به منظور اطمینان یافتن از هویت هواپیما صورت گرفته است، اظهار داشت: "این آشکارا یک اقدام غیر دوستانه است که نه به منظور بازرسی و تشخیص هویت هواپیما بلکه بیشتر به منظور مرعوب کردن خدمه و مسافران صورت گرفته است".
یادآور می شود یک هواپیمای مسافربری حامل مقام های روسیه و خبرنگاران اعزامی از مسکو که برای شرکت در اجلاس کشورهای عضو همکاری ترنس پاسیفیک و آسیا در پرو راهی این کشور بودند، روز جمعه 18 نوامبر با تعقیب و نزدیک شدن بیش از حد سه فروند جنگنده اف 16 متعلق به نیروی هوایی سوئیس مواجه شد.
مسکو در رابطه با این حادثه به وزارت خارجه سوئیس یادداشت اعتراض فرستاد و سفارت روسیه در سوئیس نیز در بیانیه ای از طرف سوئیسی در این خصوص توضیحاتی خواست.
سخنگوی وزارت دفاع سوئیس در واکنش به این اعتراض با بیان اینکه جنگنده های اف 16 هواپیمای روس را تنها به مدت هفت دقیقه همراهی می کردند، گفت اقدام های مشابهی به طور مرتب برای اطمینان یافتن از هویت هواپیماهایی که در آسمان این کشور پرواز می کنند، انجام می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала