سرنوشت طلا بعد از پیروزی ترامپ

© AFP 2023 / Frank RumpenhorstСлиток золота в Германии
Слиток золота в Германии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخلاف پیش‌بینی‌ها، اونس طلا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با سقوط شدید ارزش روبه‌رو شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین، برخلاف پیش‌بینی‌ها، اونس طلا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با سقوط شدید ارزش روبه‌رو شد، اما شدت این سقوط چنان بود که احتمال تعدیل روند را در هفته جدید کاری مطرح کرده است.

اونس طلا در هفته پیش از انتخابات تا بهای 1304 دلار اوج گرفت، اما به‌رغم جهش تا قیمت 1338 دلار پس از اعلام پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان، تحت فشار خوش‌بینی‌ها و روند دیگر بازارها تا عدد 1228 دلار سقوط کرد. به این ترتیب، سقوط بهای اونس به کف 5 ماهه، جهش اصلاحی را در روزهای کاری آینده محتمل کرده است. با این همه، شوک روند هفته گذشته ابهام را نیز افزایش داده است.

در نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران حرفه‌ای، 18 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 9 نفر معادل 50 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و 8نفر معادل 44 درصد، کاهش قیمت‌ها را در هفته جدید کاری که از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرده‌اند. یک نفر معادل 6 درصد نیز نظری خنثی داشته است. در نظرسنجی از مخاطبان نیز که بازتاب‌دهنده نظر سرمایه‌گذاران خرد است، 803 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان، 414 نفر معادل 52 درصد، افزایش و 292 نفر معادل 36 درصد، کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 97 نفر هم معادل 12 درصد نظری خنثی داشته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала