اعتراض ها علیه پیروزی دونالد ترامپ وارد سومین شب خود شد

© Sputnik / Alexey FilippovАкция протеста против Дональда Трампа в Нью-Йорке
Акция протеста против Дональда Трампа в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه خبری 'سی ان ان' گزارش داد: اعتراض ها علیه پیروزی دونالد ترامپ در سراسر آمریکا وارد سومین شب خود شد و معترضان در 'آتلانتا' مرکز ایالت 'جرجیا' پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- سی ان ان امروز شنبه با اعلام این خبر افزود: معترضان به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، پرچم آمریکا را در نزدیکی ساختمان 'جرج کپتال استیت' (ساختمان قوه مققنه درایالت آتلانتا) دراین شهر به آتش کشیدند.

بر پایه این گزارش، یکی از معترضان در این شهر به این شبکه خبری گفت: 'وضعیت درحال حاضر برای ما و فرزندانمان خوب نیست، من دراینجا (دراین اعتراض ها) هستم چراکه نمی خواهم فرزندانم فکر کنند که ما کاری (برای آنها) انجام ندادیم، بسیاری از مردم درحال حاضر احساس ناامیدی می کنند.'

سی ان ان همچنین افزود: معترضان خشمگین به پیروزی ترامپ درانتخابات ریاست جهموری، در برابر برج 58 طبقه ترامپ در شهر نیویورک تجمع کردند.

این رسانه آمریکایی در ادامه اضافه کرد که اعتراض های ضد ترامپ در دیگر شهرها و ایالت های آمریکا همچون کالیفرنیا، 'میامی' فلوریدا، 'دالاس' تگزاس، بوستون 'ماساچوست'، اورلاندو، شیکاگو، تنسی، اوهایو، کنکتیکت، پورتلند 'اورگان' هم روی داده است.

درنخستین روز اعتراض ها در پنجشنبه گذشته، پلیس اوکلند ایالت کالیفرنیا به سی ان ان گفت که حدود هفت هزار معترض به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خیابان های این شهر آمدند که شمار نیروهای پلیس در مواجهه با آنها کم بود. نیروهای پلیس از گاز اشک آور استفاده کرده و برخی از نیروهای پلیس در مقابله با معترضان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

پنجشنبه گذشته پلیس شهر نیویورک 30 معترض به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری این کشور را بازداشت کرد. همچنین معترضان در لس آنجلس، بزرگراه 101 در غرب این کشور را در اعتراض به انتخاب ترامپ مسدود کردند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه هشتم نوامبر (18 آبان ماه) برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس‌ جمهوری این کشور برگزار شد و دونالد ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون برخلاف نتایج تمام نظرسنجی‌ها، به پیروزی رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала