هر سه وزیر پیشنهادی رییس جمهوری ایران از مجلس رای اعتماد گرفتند

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب لایحه توافقات برنامه هسته ای در مجلس ایران
تصویب لایحه توافقات برنامه هسته ای در مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس شورای اسلامی دوره دهم در نخستین آزمون جدی خود برای همراهی با دولت یازدهم امروز سه شنبه به هر سه وزیر پیشنهادی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری رای اعتماد داد تا همراهی و همدلی خود را برای تحقق برنامه های دولت در راه بهبود وضعیت مردم و افزایش امید و نشاط در جامعه به روشنی نشان دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- نمایندگان مجلس در پایان دو نشست علنی که صبح و عصر امروز برای بررسی صلاحیت و برنامه های «سیدرضا صالحی امیری» برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مسعود سلطانی فر» برای وزارت ورزش و جوانان و «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» برای وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به هر سه نفر رای اعتماد دادند تا دولت بتواند با قوت و دلگرمی به کار خود ادامه دهد.

بر اساس آرای اعلام شده، صالحی امیری با 175 رای سکاندار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، سلطانی فر با 195 رای مسئولیت وزارت ورزش و جوانان را بر عهده گرفت و دانش آشتیانی با 157 رای به وزارت آموزش و پرورش رسید.

دانش آشتیانی که مخالفانش برای رای نیاوردن او تلاش بسیاری انجام داده بودند، از مجموع 274 رای با کسب 157 رای موافق، 111 رای مخالف و 6 رای ممتنع به وزارت آموزش و پرورش راه یافت.

صالحی امیری هم با وجود سخنان تند و حملات آتشین برخی مخالفان، از مجموع 274 رای با کسب 180 رای موافق، 89 مخالف و 6 ممتنع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

سلطانی فر نیز با کسب بالاترین میزان آرای در میان وزیران معرفی شده به مجلس دهم، از مجموع 274 رای با کسب 193 موافق، 72 مخالف و 9 ممتنع به وزارت ورزش و جوانان راه یافت.

رای مجلس دهم به هر سه وزیر پیشنهادی، آنهم کسانی که مجلس دوره قبل رای اعتماد لازم را به آنها نداده بود، نشان می دهد نه تنها مجلس دهم کاملا با دوره نهم متفاوت است، بلکه مهمتر از آن، بیانگر این است که مجلس دهم راه خود را یافته است و نمایندگان این دوره، قصد همراهی و همکاری دولت برای تحقق برنامه هایش در راه خدمت به مردم و پیشرفت کشور ایران در همه زمینه ها را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала