تخلیه اردوگاه الغزلانی مهمترین مرکز نظامی داعش

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeآماده باش کامل نیروهای انتظامی عراق برای مقابله با هواداران مقتدی صدر
آماده باش کامل نیروهای انتظامی عراق برای مقابله با هواداران مقتدی صدر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع عراقی از پیشروی نیروهای شرکت کننده در عملیات آزاد سازی موصل به سوی مناطق نزدیک به شهر و تخلیه الغزلانی یکی از مهمترین اردوگاه های تکفیری ها و فرار آنها به داخل موصل خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر- عبدالغنی الاسدی فرمانده نهاد مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی از ساعت هفت صبح در حال پیشروی به سوی اهداف از پیش تعیین شده هستند.

وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به آزاد سازی روستای بزوایه به طور کامل شدند و هم اکنون در حال ورود به روستای کوکجلی که در نزدیکترین منطقه به مناطق شهر موصل است، هستند. الکرامه در عمق واقع شده و هنوز آزاد نشده است و ما محله به محله پیش می رویم.

تخلیه مهمترین مرکز نظامی داعش

 یک منبع محلی در نینوا اعلام کرد: داعشی ها اردوگاه الغزلانی یکی از بزرگترین مراکز خود را تخلیه و به سوی مرکز شهر در حال فرار هستند. دهها خودرو حامل تروریستهای داعش در حال فرار به داخل موصل هستند. این اردوگاه یکی از مهمترین مراکز داعش بود.

این منبع افزود: بر اساس گزارش های دریافتی، داعش زندانهای مخفی خود را در الغزلانی تعطیل کرده است اما از سرنوشت زندانیان خبری در دست نیست. صدای انفجارهای متعدد از اردوگاه دقایقی پس از تخلیه آن از سوی داعش به گوش می رسد.

ساحل چپ زیر آتش نیروهای عراقی

عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات نینوا ما داریم می آییم گفت: نیروهای لشگر نهم موفق به آزاد سازی روستای الک از لوث داعش شده اند. ساحل چپ موصل زیر آتش نیروهای عراقی قرار گرفته است.

آزاد سازی روستای الحجش از سوی النجباء

جبش النجباء اعلام کرد: نیروهای مقاومت اسلامی النجباء، روستایی الجحش در غرب موصل را آزاد و پرچم عراق را برای بالای آن به اهتزاز درآوردند.

در بیانیه النجباء درباره مانع تراشی درباره حرکت نیروها به سمت تلعفر هشدار داده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала