ادعای دروغین عربستان درباره شلیک موشک یمنی‌ها به مکه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyآمار مرگ و میر در مراسم حج
آمار مرگ و میر در مراسم حج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگر یمنی ادعای دروغین عربستان درباره شلیک موشک یمنی‌ها به مکه مکرمه را ترفند وهابیت برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ و ضعف قدرت دفاعی این رژیم خواند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، یک تحلیلگر یمنی ادعای دروغین عربستان درباره شلیک موشک یمنی‌ها به مکه مکرمه را ترفند وهابیت برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ و ضعف قدرت دفاعی این رژیم خواند و گفت: مردم یمن در پاسداری از مقدسات اسلامی از مزدوران آمریکا متعهدترند.«حمد بن علی صعده» تحلیلگر برجسته یمنی در صنعا اظهار داشت:  اقدام عربستان سعودی در ایجاد جنجال رسانه‌ای درباره حمله دروغین نیروهای یمنی به مکه مکرمه  توجیهی برای شکست نیروی نظامی و دفاعی آل سعود است.
وی افزود: با وجود اینکه یگان موشکی یمن اعلام کرده که فرودگاه عبدالعزیز جده را هدف یک فروند موشک برکان 1 قرار داده اما ائتلاف سعودی ادعا می‌کند که این موشک به سوی مکه مکرمه شلیک شده تا بدین طریق با ادعاهای دروغین و مسخره آمیز احساسات جهان اسلام را به نفع خود برانگیزد.
بن علی تصریح کرد: این ادعاهای دروغین عمق گمراه سازی و فریبکاری‌های رژیم ال سعود در پوشش حمایت از مقدسات اسلامی را فاش می کند چرا که این رژیم می‌خواهد از رسوایی جنایات خود علیه ملت یمن فرار کند.
تحلیلگر یمنی گفت: رژیم آل سعود برای بهره برداری طائفه‌ای از این قضیه به برخی مفتی‌ها و چهره‌های مذهبی متوسل شده تا به این ترتیب افکار عمومی جهان اسلام را علیه شیعیان یمنی تحریک و حمله خود به یمن را توجیه کرده باشد.
بن علی صعده گفت: این آشفتگی رسانه‌ای و نظامی عربستان شدت شکست مفتضحانه این رژیم را نشان می‌دهد آن هم پس از اینکه موشک‌های یمنی پایتخت اقتصادی عربستان در جده را هدف گرفتند قضیه‌ای که آل سعود هرگز انتظارش را نداشته و در محاسبات خود نگنجانده بود.
تحلیلگر یمنی گفت: این برای اولین بار نیست که دشمن سعودی ادعای حمله موشکی به مکه مکرمه می‌کند در بیست و یکم سپتامبر گذشته نیز پس از حمله به یک پایگاه نظامی در طائف نیز چنین ادعایی را مطرح کرد.
وی افزود: در برابر این حجم از ابتذال رسانه‌ای و سیاسی عربستان تنها هوشیاری مردم برای رویارویی با همه دسیسه‌ها حاضر است و آنها از مزدوران آمریکا که ابزاری برای مخدوش کردن چهره اسلام و ضربه زدن به وحدت امت اسلامی هستند برای پاسداری از مقدسات اسلامی متعهدترند.
عربستان سعودی جمعه گذشته بعد از آنکه نیروهای انصار‌الله و ارتش یمن موشکی به سمت فرودگاه بین‌المللی جده شلیک کردند، مدعی شد این موشک به سمت شهر مقدس مکه شلیک شده بود و سامانه پدافند هوایی این کشور موشک را در هوا منهدم کرده است.
سخنگوی ارتش یمن ضمن تکذیب ادعاهای عربستان مبنی بر حمله موشکی انصارالله و ارتش یمن به مکه، اعلام کرد که شکست عربستان سعودی در یمن، این کشور را مجبور به سر هم کردن این گونه یاوه گویی‌ها کرده است.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله یمن نیز در واکنش به ادعاهای عربستان تأکید کرد: مردم یمن به حفظ و پاسداری از مقدسات اسلامی از مزدوران آمریکا متعهدترند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала