پیشگوی بزرگ تمامی انتخابات آمریکا از سال 1984 به بعد: ترامپ پیروز خواهد شد

© AFP 2023 / Mary Schwalmپیشگوی بزرگ تمامی انتخابات آمریکا از سال 1984 به بعد: ترامپ پیروز خواهد شد
پیشگوی بزرگ تمامی انتخابات آمریکا از سال 1984 به بعد: ترامپ پیروز خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده آلن لیختمن مورخ و سیاستمدار آمریکایی، کاندیدای حزب جمهوری خواه در حال حاضر بیشترین امید پیروزی در انتخابات آمریکا را دارد. در واقع به عقیده وی از روی "حداقل تصورات دریافتی خود"، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواهان پیروز انتخابات نوامبر می باشد.

آلن لیختمن مورخ و سیاستمدار مشهور آمریکایی، از اساتید دانشگاه های پایتخت کشور در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اظهار نظر خود را منتشر ساخت. وی ماه پیش نیز برای اولین بار، پیش بینی خود را در اذهان عمومی مطرح ساخت. وی اکنون نیز بر عقیده خود پابرجا است، اگرچه بر اساس عقیده اغلب ناظران و مطبوعات آمریکا در هفته گذشته ، حزب جمهوری خواه چندان موفقیت آمیز عمل نکرده است.

این کارشناس سیاسی در مصاحبه خود می افراید: "با حداقل تصورات دریافتی که من کسب نموده ام، پیش بینی من همانند گذشته پیروزی ترامپ می باشد". به نقل از این روزنامه، این مورخ سیاسی از سال 1984 به بعد نتایج تمامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی نموده است. لیختمن همچنین خاطر نشان ساخت، اما این شرایط می تواند در هر لحظه تغییر یابد، زیرا نامزد حزب جمهوری خواه فردی غیر قابل پیش بینی می باشد.

این تحلیلگر در پیش بینی های خود به مدل ابتکاری خود مشتمل بر 13 سوال تاکید ورزید. وی شکست حزب حاکم را به دلیل نمره منفی در 6 سوال مطرح می سازد. اکنون "این حزب در 5 مورد نمره صد درصد منفی دارد": دموکرات ها دو سال پیش در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا شکست خوردند، اکنون نیز در هر دو مجلس آمریکا جز اقلیت می باشند. باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی در انتخابات حضور ندارد، و در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما خبری از طرح های عمده سیاست داخلی کشور وجود نداشت. اوباما همچنین اکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای در سیاست خارجی پرشور خود ندارد. هیلاری کلینتون نامزد حزب حاک دمکرات همچنین یک "قهرمان ملی" محسوب نمی گردد و کاریزمای شخصیتی خاصی ندارد". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала