تهدیدی بین حوزه‌های نرم و سخت است که می‌تواند ایران را با خطر مواجه کند

© Fotolia / Andrey Popovادامه محاکمه کارمند اطلاعاتی متهم به سرقت کد برای هک کردن شبکه های رایانه ای روسیه، ایران و چین درآمریکا
ادامه محاکمه کارمند اطلاعاتی متهم به سرقت کد برای هک کردن شبکه های رایانه ای روسیه، ایران و چین درآمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ایران گفت: امروز با طیف جدیدی از تهدیدات به نام تهدید ترکیبی مواجه هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- سردار غلامرضا جلالی در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: تهدید ترکیبی، تهدیدی بین حوزه‌های نرم و سخت است که می‌تواند کشور را با خطر مواجه کند، بنابراین هوشیاری و هوشمندی برای مقابله با این تهدید بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه افزود: برای مقابله با این تهدید باید ما مولفه‌های تهدید و همچنین اصلی‌ترین محورهای قدرت کشور خود را بشناسیم. امروز اصلی‌ترین مولفه قدرت ایران، قدرت نرم است و محوریت این قدرت نیز، رهبری نظام هم به دلیل شخصیت ایشان و هم به دلیل جایگاه ایشان است. ما در کنار رهبری ایدئولوژی و مذهب تشیع را به عنوان مولفه دیگر قدرت کشور داریم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ایران، با اشاره به اینکه پیام پدافند غیرعامل شناخت مولفه‌های قدرت ملی است، خاطرنشان کرد: اکنون این سوال مطرح است که چرا دشمن بر رهبری نظام متمرکز شده است؟ زیرا این مولفه اصلی‌ترین مولفه قدرت کشور ایران ست پس باید از آن صیانت کنیم.

وی تأکید کرد: ما باید شناخت روزآمدی از تهدیدات دشمن داشته باشیم، هشدارهای رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و پشت سر رهبری حرکت کنیم.

جلالی در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع با همه‌ چیز در برابر همه چیز دشمن و صیانت از مردم در برابر هر نوع تهدیدی. حفاظت و صیانت از مردم اصلی‌ترین هدف پدافند غیرعامل است، بنابراین پدافند غیرعامل باید همواره با چشمی بیدار تهدیدات کشور را رصد و پایش کند و هشدارهای لازم را بدهد. ما هم تهدیدات علیه کشور را به صورت جدی بررسی و کنترل می‌کنیم و با اقدام هماهنگ‌کننده میان همه نهادهای کشور، تهدیدات را رفع می‌کنیم و در این زمینه به مسئولان مشاوره می‌دهیم تا نظام را از درون استحکام ببخشیم.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، همچنین با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل به فرمان رهبری 14 سال پیش تشکیل شد، خاطرنشان کرد: پدافند هم اکنون لایه‌های دفاعی در مراکز فردو، نطنز و UCF ایجاد کرده و همچنین در شهرک‌های موشکی لایه‌های پدافندی به وجود آورده است. توان نظامی کشور در کنار توان پدافندی ما موجب شده دشمن گزینه نظامی را از محاسبات خود حذف کند.

 

 

وی در پایان تأکید کرد: قدرت دفاعی ایران می‌تواند در بخش نظامی و غیرنظامی پیام بازدارندگی، صلح و امنیت پایدار را بدهد. امروز لبخند قدرت‌آمیز دستگاه دیپلماسی ما با پشتوانه قدرت نظامی ایران انجام شده و قدرت دفاعی ماست که موجب شده پنج قدرت بزرگ دنیا با ما تعامل و توافق کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала