ادامه محاکمه کارمند اطلاعاتی متهم به سرقت کد برای هک کردن شبکه های رایانه ای روسیه، ایران و چین درآمریکا

© Fotolia / Andrey Popovادامه محاکمه کارمند اطلاعاتی متهم به سرقت کد برای هک کردن شبکه های رایانه ای روسیه، ایران و چین درآمریکا
ادامه محاکمه کارمند اطلاعاتی متهم به سرقت کد برای هک کردن شبکه های رایانه ای روسیه، ایران و چین درآمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحقیقات قضایی درباره پرونده هارولد توماس مارتین، کارمند سابق 51 ساله شرکت پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا ادامه دارد که طی 20 سال فهرست های ماموران مخفی سازمان اطلاعات ایالات متحده در خارج را سرقت و تدوین می کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری"تاس"، دادستانی امریکا تلاش می کند دادگاه که روز جمعه در شهر بالتیمور تشکیل جلسه می دهد، از آزادی مارتین به قید وثیقه امتناع ورزد. وکلای مدافع متهم می گویند وی به دلیل بیماری روانی به صورت تمایل شدید برای جمع آوری چیزهای غیرلازم، اطلاعات سری را سرقت می کرد و خواستار آزادی مارتین به قید وثیقه هستند. قاضی دادگاه هفته گذشته اولین درخواست آزادی متهم به قید وثیقه را رد کرده بود.
در اوایل اکتبر بازداشت مارتین اطلاع حاصل شد. ابتدا اعلام شد وی متهم به سرقت یک کد محرمانه است که برای هک کردن سیستم های رایانه ای کشورهای خارجی از جمله روسیه، چین، ایران و کره شمالی تدوین شده است. اعلام گردید که وی در ماه اوت به سرقت اطلاعات سری متهم شده است. خاطرنشان گردید که هارولد توماس مارتین همچون ادوارد اسنودن در شرکت خدمات مشورتی Booz Allen Hamilton کار می کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала