گزارش و تحلیل

از ایالات متحده با عشق: هکر آمریکایی با حمله به وب سایت وزارت خارجه به روسیه هشدار داد

© Fotolia / Andrey PopovХакер за компьютерами
Хакер за компьютерами - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هکر آمریکایی با اسم مستعار دلقک در جواب به حملات هکر هایی که گویا از طرف روسیه آمریکا را هک می‌کنند به وزارت امور خارجه روسیه حمله کرد

شب جمعه گذشته دلقک به وب سایت وزارت خارجه روسیه — همتای وزارت خارجه آمریکا نفوذ کرد و در آن در پیغام خود در خواست کرد که حملات به آمریکا قطع شود

در این پیغام آمده است: «رفیق ها! ما برنامه‌های عادی وب سایت وزارت خارجه را مختل می‌کنیم زیرا می‌خواهیم این پیغام مهم را به شما بفرستیم. دیگر بس است. شاید شما می‌توانید اراده کشور های اطرافتان را نادیده بگیرید، ولی این آمریکا است. اینجا کسی تحت تأثیر قرار نمی گیرد».

چندی پیش دولت آمریکا روسیه را به دخالت در سیاست ایالات متحده متهم کرد و گفت که سرویس های ویژه روسیه ایمیل‌های کمیته ملی حزب دمکرات و وب سایت‌های دیگر سازمان های مرتبط با این هزب را هک کرده و اطلاعات جنجالی را دزدیدند برای اینکه هیلاری کلینتون در انتخابات به پیروزی نرسد.

روسیه این ایمیل‌ها را به ویکی لیکس سپرد که آن‌ها را منتشر کرد. روسیه و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین دست داشتن خود را در این قضیه رد می‌کنند.

Jester (دلقک) به تکذیبیه پوتین با گرافیتی منتشره در وب سایت خود واکنش کرد. او نوشت: «بیایید راست بگوییم، من می‌دانم که شما شاید بصورت غیر مستقیم هم می‌دانید که این کار شما است. حالا تا موقعیکه من عصبانی نشدم بروید در اتاق خود گم شوید».

Jester در گذشته هم وب سایت‌های جهادیون و مناظره های اینترنتی را هک می‌کرده و نیز خطرات تروریستی بالقوه را برملا می نمود. وی در مصاحبه اخیر با نشریه CNNMoney اعلام کرد که تصمیم گرفت روسیه را هک کند زیرا از حمله سایبری روز جمعه وقتی که بر اثر آن بخشی از اینترنت آمریکا از کار افتاد منزجر شد.

وی گفت: «من می‌خواستم به رخشان بکشم و نشان بدهم که آمریکا مایل نیست این‌ها را تحمل کند».

Jester از الگوی معمولی هکر ها استفاده کرده و در کد کامپیوتری وب سایت پاره را پیدا کرده و کد خود را به آن وارد کرد. او گفت: «الان در مسکو ساعت چهار صبح روز تعطیل است. امیدوارم که آن‌ها بتوانند تا روز دوشنبه همه چیز را اصلاح کرده و سوراخ را پینه بزنند.

تا ساعت 11 صبح شنبه این پیغام از وب سایت وزارت خارجه هنوز محو نشده بود. Jester می‌خواهد که روس ها به این قضیه با جدیت برخورد کنند. او در آمریکا تنها کسی دارای این استعداد ها نیست. هشداری علنی او حاکی است: «این را تعارف حرفه‌ای بدانید و یا اگر مایل باشید پیامی با عنوان از آمریکا با عشق».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала