معاون اول رییس جمهور ایران: ترویج و گسترش زبان فارسی از اهداف راهبردی کشور است

© Fotolia / Chekunov Alexandrدفتر زبان فارسی در دانشگاه روسی گشایش یافت
دفتر زبان فارسی در دانشگاه روسی گشایش یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: بنیاد سعدی از تجربیات و ظرفیت‌های موجود و گذشته در ترویج زبان فارسی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مهر- جلسه هیات امنای بنیاد سعدی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه بنیاد سعدی بنیادی جدیدالتاسیس است که رسالت بزرگی در ترویج زبان فارسی برعهده دارد، گفت: زبان فارسی اصلی‌ترین عنصر هویت ملی ایران است و ترویج و گسترش این زبان از اهداف راهبردی کشور ایران است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از اقدامات و فعالیت‌های بنیاد سعدی، خاطرنشان کرد: کارهای ارزشمندی توسط بنیاد در جهت آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی انجام شده و استفاده این بنیاد از ابزارهای مدرن و فضای مجازی گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف است.

رییس هیات امنای بنیاد سعدی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و تجربیات فراوانی از سال‌های گذشته در زمینه آموزش زبان فارسی وجود دارد که لازم است برای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و پرهیز از دوباره کاری از این تجربیات و ظرفیت دستگاه‌های دیگر استفاده شود.

وزیر امور خارجه نیز در این جلسه، آموزش و ترویج زبان فارسی را  کاری مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: وزارت امور خارجه نیز اهمیت فراوانی برای آموزش و ترویج زبان فارسی قائل است و تلاش می‌کند بسترهای لازم برای انجام این ماموریت را مهیا سازد.

در این جلسه که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند، دکتر حداد عادل رییس بنیاد سعدی گزارشی از آخرین وضعیت زبان فارسی و فعالیت‌های بنیاد سعدی ارائه کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ کلاس آموزش زبان فارسی در جهان فعال است.

معاونین امور بین الملل و آموزش و پژوهش بنیاد سعدی هم در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی بنیاد برای توسعه و ترویج زبان فارسی در کشورهای دیگر ارائه کردند.

در ادامه این جلسه، بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ بنیاد سعدی و بودجه تفصیلی سال ۱۳۹۵ بنیاد موضوع ماده ۳۱ آیین نامه مالیاتی ـ محاسباتی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

دستورالعمل مربوط به مصرف درآمدهای اختصاصی و نحوه هزینه کرد آن و اصلاح بند ب ماده ۳۲ آیین نامه مالی معاملاتی بنیاد سعدی و نیز صدور مجوز جهت انجام هزینه از محل درآمد حاصل از سود سپرده ثابت برای تامین تجهیزات و اموال مورد نیاز بنیاد از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала