بارش برف در نیمه شمالی کشور ایران طی 72 ساعت آینده

© AFP 2023 / Jean-Pierre ClatotАльпинисты в окрестностях горы Монблан во французских Альпах
Альпинисты в окрестностях горы Монблан во французских Альпах - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ایران از بارش برف و باران در نیمه شمالی این کشور خبر داد و گفت: بارش برف در جاده‌های کوهستانی اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم- احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور ایران اظهار کرد: سامانه بارشی که وارد کشور شده موجب کاهش دما و بارندگی در نیمه شمالی کشور خواهد شد و این وضعیت موجبات آبگرفتگی معابر در برخی استانهای شمالی را به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: باران و رعد و برق در سه روز آینده برخی نقاط استانهای گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ایران تصریح کرد: طی 72 ساعت آینده دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان های زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه و همدان نیز دچار بارش پراکنده باران و وزش باد می‌شود.

وظیفه عنوان کرد:‌ در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد تقویت امواج بارشی در استانهای گیلان و اردبیل خواهیم بود و کاهش دما به طور محسوس ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برف در برخی نقاط کوهستانی این کشور می‌بارد، اظهار کرد: در سه روز آینده کاهش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و به همین سبب در  جاده‌های کوهستانی و مناطقی از استانهای اردبیل، بخشهای غربی گیلان، ارتفاعات مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی وارتفاعات البرز غربی ومرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ مسافران نیز باید به نکات ایمنی مجهز باشند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته مجددا شاهد افزایش دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود و از فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه سایر نقاط کشور در سه روز آینده دارای جوی نسبتاً پایدار هستند، اظهار کرد: به غیر از بارندگی در نیمه شمالی کشور، احتمال وزش باد و گردوخاک در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور ایران دور از انتظار نخواهد بود.

وی از کاهش دو درجه‌ای دمای استان تهران در دو روز آینده خبر داد و گفت: تهران از اواخر وقت امروز(دوشنبه) دچار افزایش ابر خواهد شد و این وضعیت فردا نیز ادامه خواهد یافت و موجب بارشهای خفیف و پراکنده خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ایران گرمترین منطقه کشور را اهواز با 36 درجه بالای صفر و سردترین منطقه کشور را شهرکرد با 2 درجه زیر صفر دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала