آمریکا: امکان انتقال سلاح به نیروهای مخالف سوریه جهت مبارزه با نیروهای هوایی-فضایی روسیه وجود دارد

© AP Photo / Carolyn Kasterآمریکا: امکان انتقال سلاح به نیروهای مخالف سوریه جهت مبارزه با نیروهای هوایی-فضایی روسیه وجود دارد
آمریکا: امکان انتقال سلاح به نیروهای مخالف سوریه جهت مبارزه با نیروهای هوایی-فضایی روسیه وجود دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست، دولت آمریکا امکان انتقال سلاح های سنگین به "نیروهای معتدل مخالف در سوریه" را مورد بررسی قرار داده است.

این نشریه خبری در ادامه می نویسد، واشنگتن طرح "ارسال سریع تعداد قابل توجه ای سلاح گرم تایید شده توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را مورد بررسی قرار داده است". به گزارش این روزنامه، سخن از سلاح هایی در میان است که "بتوانند به این نیروها در جهت دفاع و مقابله با نیروهای هوایی و توپخانه های روسی کمک نمایند".
بنا به اطلاعات روزنامه واشنگتن پست، این طرح در "آخرین جلسه دولتی رئیس جمهور باراک اوباما با تیم امنیت ملی" مورد بررسی قرار گرفت و "این طرح مورد تایید قرار نگرفت، اما حذف این طرح نیز، در حالت عدم اطمینان قرار دارد". این نشریه خبری در ادامه می افزاید، این تصمیم در کاخ سفید "منعکس کننده تردید رو به رشد دولت آمریکا در خصوص گسترش برنامه های محرمانه سیا می باشد، در چارچوب این برنامه ها در طی سه سال گذشته آماده سازی و تجهیز هزاران نظامی سوری صورت گرفته است". برنامه فوق "عنصر اصلی استراتژی آمریکا در جهت فشار بر بشار اسد رئیس جمهور سوریه در خصوص استعفای وی می باشد".
اما دولت آمریکا به علت حضور نیروهای مسلح روسیه در خاک سوریه، در عملی نمودن این طرح تردید بسیار دارند. به عقیده این روزنامه، اوباما خواستار به تعویق انداختن "طرح آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به رئیس جمهور آتی کاخ سفید می باشد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала