پایان آتش‌بس در حلب و حملات ارتش سوریه به جیش الفتح

© Sputnik / Maihub Nizar الجيش السوري في حلب
الجيش السوري في حلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آتش‌بسی که روسیه از پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود،‌ بدون پایبندی گروه‌های تروریستی و نقض مکرر آن پایان یافت و منابع سوری از درگیری‌های شدید میان ارتش و تکفیری‌ها خبر می‌دهند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، با وجودی که ارتش سوریه به آتش‌بس اعلام شده از سوی روسیه پایبند بود، اما گروه‌های تروریستی هرگز به آن پایبند نبودند و با حملات مکرر خود به محله‌های مسکونی حلب و مواضع ارتش نشان دادند گزینه تشدید تنش و اقدامات تروریستی را در پیش گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، روسیه پنجشنبه گذشته برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و نیز فراهم شدن فرصت خروج غیرنظامیان و نیز افراد مسلح علاقه‌مند به تسلیم و زمین گذاشتن سلاح، آتش‌بسی را اعلام کرد.

گروه‌های تروریستی، گذرگاه الکاستیلو را که به عبور غیرنظامیان اختصاص یافته بود، با موشک و خمپاره هدف قرار دادند که واکنش فوری نیروهای ارتش سوریه را به دنبال داشت که برای اولین بار پس از اعلام آتش بس به تجاوزات تروریست‌ها واکنش نشان دادند و مواضع آنها را در محله‌های شرقی حلب هدف قرار دادند که این مسئله بر پایان آتش بس مهر تایید زد.

نیروهای ارتش همچنین تلاش تروریست‌های تکفیری برای پیشروی از سمت منطقه عبدربه به اللیرمون را دفع کردند و  درگیری‌های شدیدی هم میان آنها در سمت شمال غربی محله‌های شرقی حلب در منطقه بعیدین درگرفت.

نیروهای ارتش و همپیمانان آنها همچنین با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای، مواضع تکفیری‌ها در محله صلاح‌‌الدین را هدف حملات گسترده خود قرار دادند و با پیشروی در این مسیر، تعدادی از ساختمان‌ها را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند.

در تپه العیس در حومه جنوبی حلب هم صدای انفجارهای مهیبی شنیده شده است که منابع سوری علت آن را حملات سنگین جنگنده‌های ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها و هدف قرار گرفتن یک  انبار موشکی تروریست‌های موسوم به جیش الفتح اعلام کرده‌اند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала