جرایم علیه مسلمانان در آمریکا 89درصد افزایش یافت

© AFP 2023 / Anoek De Grootشهرهای فرانسه مخالف بورکینی
شهرهای فرانسه مخالف بورکینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج مطالعات در ده‌ها ایالت آمریکا حاکی از افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان به میزان نزدیک به ۹۰ درصد است.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از هافینگتون پست، بر اساس مطالعه‌ای که بر روی 20 ایالت امریکا و شهر نیویورک انجام شده و نتایج آن قرار است برای سازمان جرم‌شناسی جامعه امریکا ارسال شود، جرائم ناشی از نفرت در امریکا به‌طور کلی حدود 6 درصد افزایش یافته، این در حالی است که این جرائم علیه مسلمانان افزایشی 89 درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، جرائم ناشی از نفرت تنها در شهر نیویورک، 24 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش، افزایش هراس از مسلمانان، حملات تروریستی اخیر در اروپا و امریکا، اظهارات متعصبانه خشونت‌گرایان سلفی علیه امریکایی‌ها و اروپایی از جمله دلایل افزایش جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان عنوان شده است.

جنگ داخلی خشونت‌آمیز سوریه و همچنین اعلامیه‌ها و ویدئوهای وحشتناک داعش به احساسات منفی علیه مسلمانان در جامعه امریکا دامن زده است.

در این گزارش آمده است ناآگاهی در مورد دین اسلام و عدم تعامل معنی‌دار با مسلمانانِ صلح‌دوست در کنار تبلیغات و اقدامات اقلیتی از افراط‌گرایانِ خشونت‌گرا تأثیر فراوانی در ایجاد نگرش‌های منحرف، سوءبرداشت‌ها و نگرانی‌ها در مورد مسلمان امریکایی داشته است.

پس از حادثه 11 سپتامبر در سال 2001، موج جدیدی از اسلام‌ستیزی در جامعه امریکا ایجاد شد که زندگی مسلمانان را در این کشور تحت تأثیر قرار داد.

مشارکت 19 تبعه کشورهای خاورمیانه به رهبری اسامه بن‌لادن، سرکرده پیشین القاعده در حمله به مراکز اقتصادی و نظامی امریکا این فرصت را در اختیار افراطیون امریکایی گذاشت تا تبلیغات کم‌سابقه ضد اسلامی را در جهان به اجرا بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала