مسکو: هدف آمریکا از بین بردن روابط با روسیه است

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyЗаместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت: واشنگتن همیشه تهدید تحریم علیه مسکو را مطرح می کند و این موضوع نشان می دهد که به تیرگی و از بین بردن روابط دوجانبه علاقه مند است.

به گزارش اسپوتنیک، یابکوف با اشاره به اعلام کاخ سفید مبنی بر همکاری با اروپا برای اجرای تحریم های جدید ضدروسی در ارتباط با اوضاع سوریه، اظهار کرد: چنین دیده می شود که کاخ سفید از بین بردن روابط روسیه و آمریکا را هدف قرار داده است، در حالیکه برای بازسازی مناسبات به سال ها زمان نیاز است.

تهدید آمریکا به وضع تحریم علیه روسیه چیز تازه ای نیست، اما اینکه مرتب در باره آن سخن می گویند، رویکرد جدیدی به شمار می رود و حتما باز هم مقام های آمریکایی در باره اقدام های ضد روسی سخن خواهند گفت.

مقام روسی افزود: تهدید به تحریم علیه روسیه به مراسم روزانه تبدیل شده است و گویا مقام های آمریکایی با اینگونه سخن گفتن هر روز نرمش می کنند و بدون این سخنان امتیاز نمی گیرند.

ریابکوف اظهار کرد: دستاویز اعمال این تحریم ها کاملا بی اساس و واهی می باشد و تدابیری که آمریکا به عنوان نماد دموکراسی اجرا می کند، غیرقانونی است.

وی در پایان تاکید کرد: آمریکا که به تحریم به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف خود متوسل می شود، پایبند به قوانین بین المللی نیست و مقررات پذیرفته شده جهانی را برای رسیدن به اهداف ژئو پلیتیک خود نقض می کند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала