خطیب موقت نماز جمعه تهران: آل‌سعود همان آل حرب و آل ابی‌سفیان است

© AFP 2023 / Atta Kenareخبر کشف بمب در مسجدی در تهران تکذیب شد
خبر کشف بمب در مسجدی در تهران تکذیب شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آل‌سعود همان بنی‌امیه است، گفت: رزمایش‌ها امیدی برای ملت، دلگرمی برای منطقه و یأس، مقابله و هشداری است برای هر کسی که احیاناً گرفتار توهمات است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر- حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته اظهار داشت: اولین نکته‌ای که لازم است هم برای آن شکر کرده و هم تشکر کنیم، عمق عشقی است که به حضرت سالار شهیدان در آسمان و زمین این سرزمین وجود دارد.

وی افزود: عاشورا و عزاداری‌های آبرومندی در این مملکت وجود داشت. بحمدالله همه جای این مملکت شور، عشق و عاشقی بود. خدا را به امام حسین (ع) قسم می‌دهم که از همه عاشقان و شیفتگان ایشان در عالم این عزاداری‌ها را قبول بفرماید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جریان عزاداری روز علی‌اصغر (ع) گفت: اینکه بانوان، کودکان شیرخوار خود را در آن روز در بیش از ۴۰ کشور به محضر امام زمان (عج) آوردند و به عنوان قربانیان آینده مسیر امام زمان (عج)، بیمه ایشان کردند و برای اعلام مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) به عنوان تابلو و سندی در عالم مطرح کردند، به نظر من عنایت خود آن بزرگوار و دودمان ابی عبدالله الحسین (ع) است.

صدیقی با بیان اینکه بالاترین جنایت بنی‌امیه که هیچ توجیه عقلی، اجتماعی، عُرفی، جنگی و نظامی نداشت، تیر زدن به گلوی کودک شش ماهه بود، افزود: امروز این خط را انقلاب ما مشخص کرد که کسانی که مقابل این انقلاب هستند، همان هرمله‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه آل‌سعود همان بنی‌امیه است، تصریح کرد: آل‌سعود همان آل حرب و آل ابی‌سفیان است. آن روز آنها کودک‌کشی می‌کردند و امروز هم می‌بینید که در یمن و در کشورهای دیگر کودک می‌کُشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: امروز ابوسفیان و ابوجهل زمان ما، شیطان بزرگ آمریکای فریبکار، قددار، بی‌حساب و ظالم است. عربستان و اسرائیل کودک‌کش تجلیات خباثت شیطان بزرگ، جریان استکبار و جریان سفیانی در عالم هستند.

صدیقی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرمودند که «سفیانی شخص نیست و همین جریان غرب است»، گفت: به وضوح می‌بینیم که اینها همان جریان و ادامه همان جریان هستند. انقلاب ادامه جریان کربلای امام حسین (ع) است و پرچم عاشورا امروز به دست ولی‌فقیه ماست و منتظر صاحب اصلی آن هستیم.

وی با اشاره به دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری گفت: سخنان مقام معظم رهبری بسیار مهم، سازنده، هشداردهنده، مبشر و تشویق‌کننده بود. ایشان، نخبگان را تحفه و هدیه‌ای از جانب خداوند برای ملت ایران معرفی کردند و فرمودند «با تکیه بر نخبگان، ایران بزرگ به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد».

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه توجه به این نعمت‌ها، شکر نعمت است، افزود: حضرت آقا خودشان با برنامه‌ها، ارشادها و هدایت‌هایی که دارند، نخبه به وجود می‌آورند. ایشان قدر نخبگان را می‌دانند و آینده روشنی را همیشه بحمدالله نوید می‌دهند؛ نشانه آن نیز همین رویش‌ها و وجود نخبه‌هاست.

صدیقی با تأکید بر اینکه مسئولان و خود نخبگان هم مسئولیت دارند، ادامه داد: چنین سرمایه‌هایی همیشه دزد، آفت و آسیب دارند؛ باید از سرمایه مراقبت و در مسیر رشد هدایت کرد.

وی تصریح کرد: نکته‌ دیگری که حضرت آقا نسبت به آن هشدار دادند تبلیغات سهمگین جهانی است علیه عظمت، جلال و هیمنه‌ای که انقلاب به وجود آورد، شعار «نه شرقی و نه غربی» را عملی کرد، اقتدار قدرت‌های بزرگ را شکاند، «ما می‌توانیم» را در تجربه به ثمر نشاند و به صورت یک خط عینی به دنیا نشان داد، دوباره شروع شده و آن پیوستن به جامعه جهانی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: برخی فکر می‌کنند مگر می‌شود کسی قدرت بزرگ آمریکا را نادیده بگیرد و خود زنده باشد. شما هم زنده نیستید که این‌طور سخن می‌گویید. اگر حیات انقلابی، باور حسینی و باور ولایی داشتید، شما هم مثل امام (ره) می‌گفتید آمریکا باید زیر پا له شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: معنای پیوستن به جامعه جهانی این است که انسان دوباره وابستگی را از نو شروع کند. آنچه را که در دوره‌های مختلف قاجار و پهلوی یک ملت مُرده‌ای بوجود آمده بود را می‌خواهند بازسازی کنند. ملت ایران از آنجایی که زنده است، با دنیا ارتباط دارد ولی آنها را هضم می‌کند و خودش بزرگ می‌شود؛ نه اینکه خود در دنیای قددار و فریبکار هضم شود.

وی با اشاره به جنایت عربستان سعودی و شهادت ۱۴۰ نفر در یک بمباران در یمن، اظهار داشت: این جنایت‌های هولناک جنگی جلوی چشم مدعیان دروغگو، بی‌حقیقت، پست و پلید که به عنوان مجامع حقوق بشر و مجامع بین‌المللی هستند، رخ داد. رئیس رسوا و رفوزه سازمان ملل که چشم خود را روی هم گذاشت و رسوایی بالاتر از این نبود که پس از اینکه رژیم سعودی را به عنوان تروریست و آدم‌کش معرفی کرد، پول گرفت و حرف خود را پس گرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه رسوایی بالاتر از این نیست، گفت: ما باید به اینها امید ببندیم و دلمان را خوش کنیم که چنین مجامعی وجود دارد؛ نباید به اینها اعتنایی داشته باشیم. باید خط پیشرفت و استقلال خود را پیش ببریم.

صدیقی با اشاره به رزمایش نیروی هوایی ارتش افزود: این رزمایش نقطه عطفی بود و نیروی هوایی تابلوی درخشانی در موقعیت انقلاب از خود تصویر کرده و در تاریخ نگاشته شده است. نیروی هوایی همچنان بالنده و پیشرو است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این رزمایش‌ها امیدی برای ملت، دلگرمی برای منطقه و یأس، مقابله و هشداری است برای هر کسی که احیاناً گرفتار توهمات است و قصد حمله و آزار دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد عالم بصیر و نستوه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: ایشان جزء حافظین و حامیان ولایت بود. مردم ما، آیت‌الله مهدوی‌کنی را حجت می‌دانستند. ایشان در هر جبهه‌ای بود، مردم می‌خواستند ببینند که حقیقت کجاست. ایشان مثل عمار امیرالمومنین (ع) بود که فرمودند «عمار و مع الحق».

به گزارش مهر، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نیز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بر رعایت حلال و حرام الهی در رفتار و برخورد  با مسایل مومنان و مسلمانان تاکید کرد.

صدیقی همچنین در بخشی از این خطبه به بررسی ابعاد قیام و نهضت امام حسین(ع) پرداخت و افزود: اینکه امروز امام زمان (عج) داریم و مردم با اطمینان به  آینده روشن سختیها را تحمل می کنند همگی از برکات نهضت امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به هدفمند و با برنامه بودن این نهضت گفت: با تمام مشکلاتی که این قیام و نهضت داشت امام حسین(ع) و اهل بیت این مشکلات را پذیرفتند و مردانه به میدان آمدند و این نهضت از ابتدا تا پایان عزت بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خط عبودیت را به عنوان خط عزت در پیش گرفت، تصریح کرد: امام حسین(ع) عزت را در شهادت دانستند و بیعت با یزید را ذلت معرفی کردند و سازش با جریان کفر و ظلم و فسق با دودمان امام حسین(ع) نمی سازد.

صدیقی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) ترسی از مرگ نداشت، گفت: کسی که در خط حق باشد هرجا که مرگ سراغ وی بیاید از آن استقبال می کند.

وی در ادامه به حرکت نهضت امام حسین(ع) بعد از واقعه عاشورا پرداخت و افزود: تسلیم، پذیرش ذلت، و پذیرش تحریم از سوی دشمن در هیچ یک از اعضای اهل بیت و خانواده سیدالشهدا(ع) نبود.

صدیقی گفت: ملت ما ملت حسینی و عاشورایی هستند و ده سال تحریم را با استقامت تحمل کردند و عقب نشینی نکردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала