ژنرال آمریکایی به دروغ گویی در باره پرونده "استاکس نت" اعتراف کرد

© AFP 2023 / Kena Betancurژنرال آمریکایی به دروغ گویی در باره پرونده "استاکس نت" اعتراف کرد
ژنرال آمریکایی به دروغ گویی در باره پرونده استاکس نت اعتراف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز کارترایت، ژنرال بازنشسته و معاون سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا به خاطر اظهارات دروغین در جریان تحقیقات مربوط به درز اطلاعات طبقه بندی شده در باره حمله سایبری به تاسیسات هسته ای ایران گناهکار شناخته شد.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از روزنامه آمریکایی "نیو یورک تایمز"، جیمز کارترایت ژنرال چهارستاره و بازنشسته آمریکایی دیروز دوشنبه در دادگاه فدرال حاضر شد تا درباره اتهام افشای اطلاعات طبقه بندی شده در باره حمله سایبری به برنامه هسته ای ایران با استفاده از ویروس استاکس نت، توضیحاتی بدهد.
کاترایت طی سال های 2007 تا 2011 میلادی معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا بوده و از عوامل اصلی طراحی ویروس استاکس نت برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است.
وی به دنبال درز اسرار این حمله سایبری و افشای این عملیات در رسانه های خبری، در ماه نوامبر سال 2012 از سوی دادگستری آمریکا تحت بازجویی قرار گرفته بود اما گفته بود که منبع درز این اطلاعات نیست.
با این حال دادستان فدرال آمریکا در دادخواستی مدعی شده که ژنرال جیمز کارترایت در خصوص درز اطلاعات به دیوید سانگر روزنامه نگار "نیو یورک تایمز" و روزنامه نگار دیگری به نام دانیل کلایدمن، بازپرسان را گمراه کرد.
کارترایت روز دوشنبه در دادگاه رسما به بیان اعترافات دروغین در روند تحقیقات فدرال اذعان کرده است.
وی گفت: "این اشتباه من بوده که ماموران اف بی آی را گمراه کردم".
قرار است حکم این ژنرال بازنشسته یکم ژانویه اعلام شود.

ویروس "استاکس نت" با هدف از کار انداختن تجهیزات و تاسیسات غنی سازی اورانیوم در ایران طراحی و استفاده شده است.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала