گزارش جزئیات خروج تروریست‌ها از حلب

© Sputnik / Michael AlaeddinЮжный квартал Рамусе сирийского города Алеппо
Южный квартал Рамусе сирийского города Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صبح امروز نیروهای سوری و روسی خروج تروریست‌ها از حلب را تمرین کردند و پیش‌بینی می‌شود فردا ٩٠٠ تروریست از شرق حلب خارج شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس- مهدی بختیاری خبرنگار اعزامی به حلب: بنا بر اخبار اعلام شده، طی آتش بس ٨ ساعته ای که روس ها در حلب اعلام کرده اند، قرار است فردا از ساعت ٨ صبح تا ١٦ به وقت محلی، بخشی از تروریست‌هایی که خواهان خروج از شرق حلب هستند، از این منطقه خارج شوند.

مسلحین از دو مسیر در مناطق «کاستلو» و «بستان القصر» خارج شده و به وسیله اتوبوس‌های سبز رنگی که حامل پرچم های دو کشور سوریه و روسیه خواهد بود، به مناطق از پیش تعیین شده منتقل می شوند.

امروز صبح نیز مانور اجرای این برنامه با حضور برخی خبرنگاران و مسئولان نظامی سوری و روس و نیز برخی مقامات مذهبی و مسئولان دستگاه قضایی سوریه در منطقه «کاستلو» (یکی از دو مسیر تعیین شده) به اجرا در آمد.

این برنامه که فردا صبح عملی خواهد شد، تحت نظارت مسئولان مختلف دولتی، مذهبی، امنیتی و نیروهایی از پلیس، آتش نشانی، هلال احمر؛ نیروهای نظامی روسیه و سوریه صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار فارس، مسلحینی که خواهان خروج از شرق حلب هستند، به وسیله نیروهای امنیتی تا میدان «اللیرمون» اسکورت شده و پس از آن در اختیار نیروهای هلال احمر قرار می گیرند.

برخی از آنها که قصد بازگشت به جامعه را دارند، بخشیده می‌شوند و مابقی به «ادلب» منتقل خواهند شد تا به سایر تروریست‌ها بپیوندند.

لازم به ذکر است که بشار اسد رییس جمهور سوریه با صدور دستور عفو این فرصت را به تروریست‌ها داده تا سلاح خود را زمین بگذارند.

فاصله محل اجرای این برنامه در کاستلو تا محل حضور تروریست‌ها که با خاکریزی از هم جدا شده، کمتر از یک کیلومتر است.

عبدالحمید صیرفی یکی از مقامات دستگاه قضایی سوریه که بر مانور امروز نظارت می کرد در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امیدواریم مسلحین از فرصتی که رئیس جمهور در اختیار آنان گذاشته  و تا ٢٨ دسامبر اعتبار دارد، استفاده کنند.

وی گفت: تاکنون تعداد زیادی از مسلحین این کار را کرده اند و اکنون به صورت عادی در جامعه زندگی کرده و همه حقوق آنها رعایت می شود.

وی ادامه داد: دستور داده شده است که برای هیچکدام از مسلحینی که خواهان خروج از حلب هستند، مشکلی از طرف نیروهای امنیتی ایجاد نشود.

بنابر آنچه که برخی مسئولان امنیتی سوریه به خبرنگار فارس گفتند، پیش‌بینی می شود تعداد مسلحینی که فردا از شرق حلب خارج خواهند شد، ٩٠٠ نفر باشد که این تعداد به وسیله حدوداً ٣٠ اتوبوس منتقل خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала