آمریکا تلاش می کند خود را عامل اصلی پیروزی بر داعش معرفی کند

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeاولین خط دفاعی داعش در موصل درهم شکسته شد
اولین خط دفاعی داعش در موصل درهم شکسته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده گردان‌های "سرایا الخراسانی" عراق تاکید کرد آمریکایی‌ها می‌خواهند در عملیات موصل نشان دهند که عامل اصلی پیروزی بر تروریست های داعش هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم- "علی الیاسری" فرمانده گردان های "سرایا الخراسانی" عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به بررسی آخرین وضعیت عملیات آزادسازی موصل پرداخت و گفت: عملیات آزادسازی موصل بر اساس نقشه از پیش طراحی شده پیش می رود و موفقیت نیروهای عراقی و پیشمرگه با توجه به محاسبات دقیق صورت گرفته دور از انتظار نبود و به لطف خدا دست آوردهای خوبی داشته ایم. مرحله ی دوم عملیات پیچیده تر خواهد بود و نیازمند دقت و تلاش بیشتر نیروهای ما است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی ممکن است به طور مستقیم با شهروندانی که به عنوان سپر انسانی استفاده می شوند روبرو شویم و ممکن است دشمن  تلاش کند برای کند کردن پیشروی نیروهای عراقی مردم را در برابر نیروهای نظامی قرار دهد.

آمادگی کامل حشد الشعبی برای آغاز مرحله دوم عملیات موصل

او در خصوص ماموریت نیروهای داوطلب مردمی در این عملیات گفت: نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل در مرحله اول مشارکت کرده و از سایر نیروهای عراقی پشتیبانی کردند اما فرماندهان و گردان های مختلف حشد الشعبی آماده می شوند تا در مرحله ی بعد و با تمام توان ماموریت خود در محور غربی عملیات را آغاز کنند.

تمام گردان های حشد الشعبی با تمام توان خود در عملیات آزادسازی موصل شرکت کرده اند و آماده ی مشارکت در مرحله دوم عملیات هستند، همانطور که می دانید مرحله ی دوم این عملیات برای پیشروی و پاکسازی مناطق آزاد شده نیازمند مشارکت کامل نیروهای حشد الشعبی است. تمام گردان های حشد الشعبی در عملیات مشارکت خواهند داشت و ابو مهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی به تمام گردان ها دستور داده است تا آمادگی خود را برای پیشروی در مواقع اضطراری و شرایط خاص را حفظ کنند.

عملیات موصل سریعتر از انتظار پیش خواهد رفت

علی الیاسری تاکید کرد: به امید خدا عملیات بر اساس طرح موجود و سریعتر از انتظار مردم پیش خواهد رفت شاید کار ما در روزهای آینده سخت باشد اما مطمئنا نتیجه ی بسیار بزرگی در مبارزه با تروریسم به دست خواهیم آورد.

آمریکایی ها می خواهند خود را عامل اصلی شکست داعش جلوه دهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش آمریکا در عملیات موصل را اینچنین توصیف کرد: آمریکایی ها تنها نقش پشتیبانی هوایی دارند و به نظر می رسد در عملیات موصل این پیشتیبانی شدیدتر و دقیق تر شده است زیرا این عملیات نشان دهنده نقش آنان در مبارزه با تروریسم خواهد بود و آمریکایی ها می خواهند نشان دهند که عامل اصلی پیروزی بر تروریست های داعش هستند.

آمریکا عامل اصلی ورود داعش به عراق

او آمریکایی ها را مسئول ورود داعش به عراق دانست و گفت: مطمئنا مهمترین بخش هر کاری پایان آن است و آمریکایی ها  می خواهند در پایان کار داعش در عراق مشارکت داشته باشند این درحالی است که ما معتقدیم آنان خود عامل اصلی ورود داعش به عراق هستند زیرا مناطقی که احتمال خطر اشغال داعش در آنها وجود داشت را به حال خود رها کردند. ارتش عراق تفاوتی با سال 2014 نکرده است سربازان همان سربازان قدیم هستند و تجهیزات نیز همان تجهیزات است با این تفاوت که در آن زمان پشتیبانی هوایی وجود نداشت و ارتش در برابر تروریست ها شکست خورد. امروز وضعیت تغییر کرده و به امید خدا روند امور به سمت و سوی بهتری پیش خواهند رفت.

جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی در عراق ایفا می کند

فرمانده گردان های سرایا الخراسانی از نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از ملت عراق تمجید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار بزرگی در عراق ایفا کرد و به عنوان یک همسایه پشتیبانی زیادی از ما کرد هم اکنون در عملیات آزادسازی موصل نیز به شیوه های مختلفی همچون ارائه ی مستشاران نظامی و تجهیزات از عراقی ها پشتیبانی می کند.

وی در پایان توضیح داد: حشد الشعبی از آمادگی بالایی برخوردار است و در صورت بروز هرگونه اتفاق غیر منتظره در عملیات نظامی مشارکت خواهد کرد، هم اکنون نیروهای ما تنها ماموریت پشتیبانی موشکی از سایر نیروها را برعهده دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала