چاقی مرتبط با ضعف هوش

© Fotolia / YakobchukOlenaچاقی
چاقی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هرچه شاخص وزن بدن بالاتر باشد، التهاب سیستم عصبی بیشتر می شود.

پژوهشگران آمریکایی  معلوم کردند که چاقی زیاد  ممکن است بر  کار مغز در  افراد  سالخورده تأثیر بگذارد.  پروسه التهاب  نقش اصلی را ایفا میکند.  در خبر رسمی  بطور مختصر در باره  نتیجه گیری متخصصان  صحبت شده است  که در سایت دانشگاه آریزون منتشر شد.

 به گفته  متخصصان هرچه  شاخص وزن  بدن بالاتر باشد ، التهاب  سیستم عصبی  بیشتر می شود.  این التهاب می تواند یکی از دلایل آن باشد  که افراد مبتلا به اضافه وزن  از  ضعف حافظه  و بی توجهی  و کاهش  قدرت تفکر رنج می برند.

 دانشمندان به  آنالیز  پژوهش های 12 ساله  پیری  پرداختند که هدف آن را  مطالعه  وضعیت تندرستی  و رفاه و شرایط اقتصادی  و اجتماعی  ساکنان سالخوره  بریتانیا تشکیل می داد.  متخصصان از دو گروه برای  مطالعات خود استفاده کردند.  یک گروه شامل 9 هزار نفر و گروه دیگر شامل 12 هزار و 500 نفر بود.  طی 6 سال  روند  پیری  آنها را زیر نظر گرفتند. مشخص شد که اضافه وزن بر  کار پروتئین پلاسمای  خون تأثیر می گذارد و  نقش آن در التهاب را افزایش می دهد.  این مولکول مارکر  فرایند های پاتالوژی است.

دانشمندان  هشدار میدهند که ارتباطی که توسط آنها کشف  شده است علت بروز  این بیماری ها  را مشخص نمی کند. برای  تأیید این نظریه باید  بطور آزمایشی وزن بدن کاهش یابد  و  بعد  دید کاهش وزن چگونه باعث کاهش  سطح التهاب خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала