اولین نشست تقریب مذهب در مسکو برگزار می شود

© Sputnik / Sayid TsarnaevГлава Чеченской Республики Рамзан Кадыров в центральной мечети имени Ахмата Кадырова в Грозном
Глава Чеченской Республики Рамзан Кадыров в центральной мечети имени Ахмата Кадырова в Грозном - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین نشست سراسری تقریب مذاهب طی روزهای 20-18 اکتبر در مسکو برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، اولین نشست سراسری تقریب مذاهب طی روزهای 20-18 اکتبر در مسکو برگزار می شود. در این نشست قرار است فتوای صدر شده در اجلاس گروزنی درباره مسلمانان واقعی نیز به بحث و مناظره گذاشته شود.

در متن پیام آمده است: «از اولین سال های تاریخ هجری ما شاهد افزایش نگرانی مسلمانان از گروه های مختلف این دین و ارزیابی آنها از همدیگر هستیم. شرایط به گونه ای است که برخی گروه ها، دیگر گروه ها را به عنوان مسلمان قبول ندارند. این اختلافات باعث شده که نتوانیم رویکرد درستی نسبت به چالش های پیش روی تمدن اروپایی در قرن هجده تا بیست داشته باشیم. در نهایت به بحران دینی در قرن حاضر انجامیده و سازمان هایی همچون داعش، القاعده، جبهه النصره و سایرین بوجود آمده اند.

به همین خاطر، اداره دینی مسلمانان روسیه قصد دارد در چارچوب نشست «تلاش برای ایجاد پایه های اصلی مکاتب مختلف اندیشه و تجربه اسلامی» با تکیه بر اصول دین و گفتگو و همچنین جستجوی معیارهای حقوقی و دینی مورد تایید مومنین به بحث و تبادل نظر بنشیند. در این سمپوزیوم نمایندگان سازمان های دینی روسیه، ایران، ترکیه، کشورهای اروپایی، اسیای میانه، خاورمیانه، افریقای شمالی و آسیای جنوب شرق حضور خواهند داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала