اسد: ما ناظر وضع شبیه پیشرفت جنگ سرد هستیم

© REUTERS / Abdalrhman Ismail Закат над Алеппо
Закат над Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه روسی "کومسومولسکایا پراودا" اعلام کرد ما ناظر وضع شبیه پیشرفت جنگ سرد هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد ضمن بیان این مطلب افزود: " من فکر می کنم غرب و مخصوصا آمریکا حتی پس از فروپاشی اتحاد شوروی جنگ سرد را متوقف نکرده بودند".
رئیس جمهور سوریه ضمن پاسخ به این سوال که آیا این درگیری به جنگ جهانی سوم تبدیل نخواهد شد، خاطرنشان کرد:" صحنه های سیاسی زیادیدر این روند وجود دارد که سوریه یکی از مهم ترین انها است. ما شاهد تشدید درگیری هستیم اما حفظ سرکردگی آمریکا بر جهان هدف اصلی امریکایی ها است و آنها نمی خواهند به هیچ کشوری، چه روسیه یا حتی متحدانشان در غرب اجاره بدهند شریک انها در عرصه سیاسی یا بین المللی باشد. به این دلیل این بوی جنگ که شما آنرا جنگ جهانی سوم تشریح کردید در هوا احساس می شود اما این هنوز برخورد تظامی مستقیم نیست. اگرچه دارای بخش نظامی ف تروریستی و سیاسی است. به این دلیل شما حق دارید که می گوئید سوریه فقط بخشی از این جنگ است".
بشار اسد در ادامه گفت:"ریشه مسئله تروریسم است. اینکه اکنون چه کسانی در امور سوریه دخالت می کنند، اهمیت ندارد. مهم ترین نکته اینست که چه کسانی هر روز و هر ساعت به تروریست ها کمک می کنند.این مهم ترین مسئله است…ما میتوانیم این مسئله را حل کنیم. مسئله این نیست که اکنون چه کشور هایی در امور سوریه دخالت می کنند بلکه این است که چه کشور های از تروریست ها حمایت می کنند.چون روسیه، ایران و حزب الله متحدان واقعی ما هستند و بطور مشروع در اینجا هستند.آنها علیه تروریستها می جنگند اما کشور های دیگری هستند که با هدف حمایت از تروریست ها دخالت می کنند. مسئله تعداد نقش افرینان نیست بلکه مسئله اصلی تروریسم است"

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала