پایگاه طارطوس سوریه

© Sputnik / Grigoriy Sisoevکشتی روسیه در طارطوس سوریه
کشتی  روسیه در طارطوس سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه آمادگاری روسیه در طارطوس ایجاد خواهد شد.

به گفته نیکلای  پانکوف،  معاون وزیر  دفاع روسیه  پایگاه دائمی  نیروی دریایی روسیه در  طارطوس سوریه  ایجاد خواهد شد.   وی با سخنرانی در شورای فدراسیون  متذکر شد که  بزودی در طارطوس  ممکن است پایگاه لجستیکی   روسیه  ایجاد شود.

 به گفته ژنرال، سند مربوطه تهیه شده است و « روند  توافق بین نهادی آن جریان دارد».

 هم اکنون  مرکز لجستیکی و آمادگاری نیروی دریایی روسیه در طارطوس قرار دارد  که پرسونل غیر نظامی  در آنجا کار می کنند.   این مرکز از  سال 1977 در سوریه فعالیت می کند.

 هفته گذشته  نظامیان روسیه  سامانه « اس-300» را برای تأمین امنیت  کشتی های روسی به آنجا  اعزام کردند.

به  عقیده  ایگور کوروتچِنکو،  سردبیر  مجله « دفاع ملی»  و کارشناس نظامی ، پایگاه  نیروی دریایی روسیه در طارطوس  و پایگاه  « حمیمیم»  امکان  رفع هر نوع خطری را  فراهم می سازد.

قبل از هر چیز،  پایگاه طارطوس از نظر لجستیکی به  کشتی های  روسیه در  دریای مدیترانه کمک خواهد رساند. پایگاه تمام و کمال   نظامی  امکان به حداقل رساندن  تمام مسائل  مرتبط با لجستیک ، آماد و  تکنیک آلات  کشتی های روسی را   فراهم خواهد کرد. مهمتر اینکه بر اساس این پایگاه،  موضع جدید از نقطه نظر  ژئوپلیتیکی  و دفاع از  منافع  فدراسیون روسیه در  منطقه خاور میانه  شکل خواهد گرفت.  بطور کلی،  این یک گام  نیرومند در جهت تحکیم  مواضع دفاعی روسیه به همراه پایگاه هوایی « حمیمیم» خواهد بود و کیفیت  دفاعی  و  سیاست خارجی روسیه را بهبود خواهد بخشید و امکان  خنثی سازی هر نوع خطری را برای روسیه فراهم خواهد ساخت.»

 به عقیده  کارشناس نظامی روسیه،  پایگاه لجستیکی طارطوس  امکان آن را برای روسیه فراهم می کند  تا اوضاع در خاور میانه  و سراسر منطقه مدیترانه را تحت کنترل قرار بدهد.

—   اگر  کشتی های  جدید نظامی و زیردریایی های  روسیه  مجهز به  موشک های بالدار  دریا پایه «  کالیبر»  بشوند،  و در بندر طارطوس قرار  داشته باشند،   می توان  اوضاع در خاور میانه و سراسر منطقه  دریای مدیترانه را تحت کنترل قرار داد که اهمیت زیادی برای روسیه دارد.  به ویژه با در نظرداشت این موضوع که ناتو به پیشروی خود ادامه می دهد، فدراسیون روسیه در صورت احتمال  بروز خطر مستقیم از سوی ائتلاف، باید از امکان واکنش  برخوردار باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала