دولت اوباما به خاطر پیروزی کلینتون در انتخابات نقش وی در لیبی را پنهان می کرد

© Fotolia / AndreykrБелый дом в Вашингтоне
Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا تلاش می کرد نقش هیلاری کلینتون در تحویل مخفیانه تسلیحات به شورشیان در لیبی را در سال 2011 پنهان سازد تا وی را بی اعتبار نشده و به اعلام نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری امسال لطمه وارد نشود.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ضمن اعلام این مطلب، مصاحبه با مارک توری، تاجر 48 ساله اسلحه را منتشر کرده که هفته گذشته پس از پنج سال تحقیقات قضایی درباره پرونده اش توانست از محاکمه خود به اتهام صادرات اسلحه بر خلاف قوانین آمریکا جلوگیری کند.
توری گفت:" می توانم با اطمینان 100 درصد بگویم که مرا به خاطر مصون نگه داشتن نامزد فعلی ریاست جمهوری قربانی کرده و بی اعتبار ساختند". طبق ارزیابی این تاجر اسلحه دولت آمریکا فقط در رابطه با تحقیقات درباره پرونده وی ده میلیون دلار خرج کرده است.
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز همچنین بخش هایی از مصاحبه سال گذشته توری را نقل کرده که در آن وی واشینگتن را به مسلح کردن غیرقانونی شورشیان لیبی در گرماگرم "بهار عربی" متهم کرد. این تاجر اسلحه به عنوان شاهد برخی از اسناد و مکاتبات الکترونیکی اعضای کنگره آمریکا، کارکنان پنتاگون و وزارت خارجه امریکا را ارائه داد. توری ادعا می کند این دو نهاد برای متحدان خود در قطر تسلیحات متعارف ارسال کرده و سپس آنها این بارها را مخفیانه به لیبی می فرستادند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала