حمله به زیارتگاه سخی در کابل: شانزده کشته و بیست و هشت زخمی برجای گذاشت

© AFP 2023 / Shah MaraiУборка пола в мечети после самобичевания во время Ашуры в Кабуле
Уборка пола в мечети после самобичевания во время Ашуры в Кабуле - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های دولتی می‌گویند که در حمله ساعت قبل در زیارتگاه سخی در شهر کابل، شانزده نفر کشته و بیست و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند.

یک مقام دولتی گفت که حوالی ساعت هشت شام به وقت کابل،‌ ابتدا یک انتحارکننده وارد زیارتگاه سخی شده و جمعی از غیرنظامیان را که برای تعذیه‌داری در این زیارتگاه گردهم آمده بودند هدف قرار داده و بدنبال آن سه مهاجم مسلح به سوی آنان شروع به تیراندازی کرده‌اند. این مقام دولتی که از افشای هویتش خودداری کرد، می‌افزاید که مهاجمان از سوی نیروهای امنیتی به قتل رسیده و فعلا وضعیت در این زیارتگاه آرام شده است.

در همین‌حال،‌ اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، این حمله را به گروه‌‌های تروریستی نسبت داده می‌گوید که حمله در اماکن مقدس و کشتن غیرنظامیان به عنوان جنایت به شمار می‌رود. آقای غنی در بیانیه‌ای پس از این حمله افزوده کسانی که چنین حملاتی را انجام می‌دهند باورمند به هیچ دین و مذهبی نیستند.

رییس جمهور افغانستان می‌‌افزاید که پیروان مذاهب در این کشور تاکنون در فضای کاملا مسالمت‌امیز به سر برده و چنینن حملاتی نمی‌تواند میان مردم تفرقه‌های مذهبی ایجاد کند. او همچنین از علمای اهل تشیع و تسنن خواسته تا متوجه توطیه‌های تروریستان برای از هم جدا کردن مردم باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала