چرا قدرت یادگیری نوجوانان بیشتر از بزرگسالان است؟

© Fotolia / GrimaldelloСтудент готовится к экзамену
Студент готовится к экзамену - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، محققان آمریکایی موفق شدند دریابند که چرا یادگیری در نوجوانان بهتر از بزرگسالان صورت می گیرد. به نوشته نشریه "Neuron"، دلیل این موضوع در ویژگی ارتباطات سلول های عصبی موسوم به "اسبک مغز" و "جسم مخطط مغز" است.

در تحقیقاتی که پیش از این به عمل آمده بود، چند عملکرد جالب مغز در حال رشد مورد بررسی قرار گرفت. در حقیقت، سازوکار ترغیب و اشتیاق در مغز نوجوانان و افراد در حال رشد نسبت افراد بزگ سالی که رشد آنها متوقف شده است، تفاوت دارد.
دانشمندانی که زمینه های بیولوژیکی مشابه را مورد بررسی قرار داده اند، بیشتر بر روی بخش های منفی این ویژگی ها در انسان، همچون تمایل به اعتیاد مواد مخدر، قمار و بازی های اعتیاد آور تمرکز داشته اند. بدین ترتیب مشخص شد که تمام این پروسه ها نشانگر ویژگی های مذکور بوده و با توانایی بالای یادگیری نوجوانان ارتباط مستقیم دارند.
عبارت پزشکی موسوم به جسم مخطط، که عملکرد آن به شدت توجه محققان را به خود جلب کرده است، وظیفه کنترل پروسه هایی نظیر برنامه ریزی، تصمیم گیری و یادگیری را به عهده خواد داشت.
موضوع یادگیری نیازمند رغبت است. رغبت و تمایل در افراد بزرگسال موضوعی است که کمتر دیده می شود و با دشواری هایی همراه است. بدین ترتیب، یاخته های عصبی یا همان نورون ها، در افراد بالغ توانایی برخورداری از قدرت لازم برای ایجاد پیام های رغبت انگیز به سمت مغر را ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала