تثبیت موقعیت نیروهای هوا فضای روسیه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovنیروی هوا -فضای فدراسیون روسیه در پایگاه « حمیمیم» سوریه
نیروی هوا -فضای فدراسیون روسیه در پایگاه « حمیمیم» سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اوضاع کنونی تثبیت جدی تر نیروهای هوا –فضا در سوریه را طلب می کند.

 در طرح  دستور روز  اجلاس شورای فدراسیون که در سایت  آن منتشر شده است آمده است که  شورای فدراسیون  در اجلاس 12 ماه اکتبر  به بررسی موافقت نامه با سوریه در باره استقرار  واحدهای هوایی نیروی هوا — فضای فدراسیون روسیه در  خاک سوریه  خواهد پرداخت.

قرارداد روسیه — سوریه  26 ماه  اوت سال 2015  در دمشق به امضا رسید.  اوایل  ماه اوت ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  قرارداد  بین روسیه و سوریه در خصوص استقرار  واحدهای هوا —فضای  نیروهای هوایی روسیه  در پایگاه هوایی « حمیمیم»  بطور نا محدود و بر اساس رایگان را برای تصویب  به بررسی دومای کشوری گذاشت.  سند  امضا شده توسط روسای دو کشور انتقال همه گونه تسلیحات  ضروری  و مهمات  و دیگر وسایل  به خاک سوریه را  در نظر می گیرد.

دومای کشوری  روز جمعه  این سند را به تصویب رساند.  446 نفر از نمایندگان  به این سند رأی دادند.

 فرانتس کلینتسِویچ  معاون رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور دفاع و امنیت  در برنامه  رادیوی « اسپوتنیک»  متذکر شد  که سناتورها نیز از این  سند  حمایت می کنند.

—   با اطمینان قاطع می توانم بگویم که  این  موافقت نامه  در شورای فدراسیون  به تصویب خواهد رسید که  به  جنبه های  مهم نظامی  مرتبط است.  وضعیتی که هم اکنون در سوریه و  پیرامون نیروی هوا-فضای  روسیه  و سازمان های نظامی شکل می گیرد  و اطلاعات غلطی که  رسانه های جهانی  در خصوص فدراسیون روسیه  پخش می کنند،  همه اینها بدون  شک  شرکت  فعال تر  و تثبیت جدی  تر  در آنجا را طلب می کند».

 در عین حال،  سناتور  متذکر شد که این قرارداد  پاسخگوی حمایت از صلح  و ثبات در منطقه است.

—  اینکه هم اکنون نیروی هوا — فضای روسیه  امنیت  جامعه بشری را  تأمین می کند برای  همه  قابل درک است. اما متأسفانه سیستم سیاسی  که توسط سرویس های ویژه  و  دولت آمریکا  اداره می شوند  از جمله در اروپا  این  وضعیت را بشکل دیگری  مشاهده می کند.   بقول معروف، سگ پارس می کند  و کاروان پیش می رود.  ما  با تصویب اسناد حقوقی جدی تر،  مناسبات با سوریه و  استقرار  نیروهای نظامی روسیه  در سوریه را  قانونی تر می کنیم.  به بررسی طرح ایجاد  چنین پایگاه هایی  در دیگر کشورها خواهیم پرداخت تا  عملکرد نیروی دریایی —نظامی روسیه ، پیشرفت  نیروی هوایی دوربرد  و حضور ساختارهای  نظامی  در  فراسوی مرزهای فدراسیون روسیه  را بطور کامل تأمین کنیم.  اینها حلقه های یک زنجبر هستند.  روسیه بدون  هیستری و بطور سیستماتیک  مدتهاست که  این  کارها را پیش می برد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала