به عقیده یک کارشناس، پس از دیدار ولادیمیر پوتین با اردوغان می توان شاهد پیشرفت چشمگیر در مسئله سوریه بود

© Sputnik / Michael Klimentyevبه عقیده یک کارشناس، پس از دیدار ولادیمیر پوتین با اردوغان می توان شاهد پیشرفت چشمگیر در مسئله سوریه بود
به عقیده یک کارشناس، پس از دیدار ولادیمیر پوتین با اردوغان می توان شاهد پیشرفت چشمگیر در مسئله سوریه بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنک، به عقیده کارشناس خاورمیانه "آلبرتو نگری"، راه حل بحران سوریه در دست قدرت های منطقه است.

آلبرتو نگری، روزنامه نگار ایتالیایی، کارشناس خاورمیانه و مفسر روزنامه معتبر "Sole 24 Ore" در این رابطه گفت:

"از جلسه ی آتی بین رئیس جمهور روسیه "ولادیمیر پوتین" و رئیس جمهور ترکیه "رجب طیب اردوغان" می توان انتظار پیشرفت های چشمگیری در موضوع حل و فصل بحران سوریه بود."

 خبرگزاری "TASS" به نقل از نگری، در مورد اهداف روسیه، نتایج به دست آمده و تاثیر موفقیت های کسب شده بر جوامع بین الملل می نویسد:

"نقش کشورهای منطقه که تا حد زیادی بر وضعیت سوریه تاثیر می گذارند را نمی توان نادیده گرفت. به همین خاطر نیز نباید جلسه آتی پوتین با اردوغان (10 اکتبر- استانبول) را در مقایسه با جلسات سازمان ملل دست کم گرفت. خواهیم دید که احتمالا همین دیدار، دستیابی به موفقیت واقعی را ممکن خواهد ساخت."

به عقیده او، کلید حل بحران سوریه در دستان قدرت های منطقه است. او سوریه را به "یوگسلاوی عربی" تشبیه کرد که طرف های مشخصی علاقه مند تکرار وضعیت افغانستان در این کشور هستند.

آلبرتو همچنین خط مشی دیپلماسی ایتالیایی در بحران سوریه را "دروغ سیاسی و غیر قطعی" نامید و گفت که رسانه های ایتالیایی به عنوان پوشش مغرضانه وقایع حلب، با تخریب وجهه رئیس جمهور سوریه، بشار اسد را  "شرور و اهریمن" می نامند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала