«شیخ عبدالله صالح»: روابط بحرین و تل‌آویو علنی شده است

© AP Photo / Hassan Ammarآل خلیفه بحرین و شکار روحانیون شیعه
آل خلیفه بحرین و شکار روحانیون شیعه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین تأکید کرد که رژیم آل‌خلیفه پیشتاز عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و هم‌اکنون رابطه منامه و تل‌آویو علنی شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک- «شیخ عبدالله صالح» جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم با تأکید بر تلاش کشورهای حاشیه خلیج فارس و خصوصاً بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس گفت: در سال 2008 برای مشارکت در کنفرانس پشتیبانی از مقاومت که در سوریه  برگزار شده بود به دمشق دعوت شدیم. در این کنفرانس با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کردم و به او گفتم همگان معتقد هستند که قطر نوک پیکان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است اما این مسئله صحیح نیست و بحرین پیشتاز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: وزیر خارجه بحرین با ارسال پیام تسلیت به صهیونیست‌ها برای درگذشت شیمون پرز واقعیتی که ذکر کردن را آشکار می‌کند، مقامات بحرینی پیش از این با صهیونیستها دیدار داشته و درخصوص آنها صحبت کرده‌اند.

او با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آل خلیفه گفت: جنایت‌های آل خلیفه مشابه جنایت‌های صهیونیست‌ها است، هردوی این رژیم‌ها شهروندان را هدف حملات خود قرار می‌دهند و این کار را در حق مردم بحرین و فلسطین جنایت نمی‌دانند، از این رو شیمون پرز را مرد جنگ و صلح می‌دانند و برای او آمرزش می‌طلبند. روابط آل خلیفه با رژیم صهیونیستی مسئله جدیدی نیست و بحرین پیشگام عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی در خصوص ادامه ممانعت برگزاری نماز جمعه از سوی آل خلیفه گفت: به نظر می‌رسد آل خلیفه اهمیتی به اصل برپایی نماز جمعه نمی‌دهد بلکه از هرگونه تحرک اعتراض‌آمیز هراس دارد و با آن مبارزه می‌کند و به‌سرعت آن را منع می‌کند، چه این تحرک در هیئت‌های مذهبی باشد و یا در جمعیت‌های سیاسی رسمی  ثبت‌شده همانند الوفاق و العمل الاسلامی.

او تأکید کرد: هر عملی که آل خلیفه احساس کند در راستای مخالفت با او انجام می‌شود حتی اگر یک مراسم مذهبی باشد منع خواهد شد و نماز جمعه نیز در همین راستا منع شده است. پیش از این نیز بارها برپایی نماز جمعه منع شده بود.

شیخ عبدالله صالح در پایان خاطرنشان کرد: بازداشت علمای دینی و فعالان سیاسی و حقوقی همچنان ادامه دارد و در مناطق مختلف همچون ستره، بنی‌جمره، الدراز، المالکیه، ابوصیبع و الشاخوره مردم توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند. سه روز پیش شیخ عیسی المؤمن از زندان آزاد شد اما مجدداً به‌اتهام دیگری بازداشت شده است. بسیاری از افرادی که آزاد می‌شوند به همین منوال مجدداً بازداشت و محاکمه می‌شوند. هم‌اکنون در حدود 5 هزار نفر بازداشت شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала