رسانه: گروه نظامی 120 هزار نفری موصل را از داعش بازپس می گیرد

© REUTERS / Azad Lashkari Курдские военные обстреливают бевиков исламского государства на юго-востоке от Мосула
Курдские военные обстреливают бевиков исламского государства на юго-востоке от Мосула - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه"ملیت" ، حدود 120 هزار سرباز در عملیات آزادسازی شهر موصل عراق از لوث وجود گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) شرکت خواهند کرد و دیرتر این شهر تقسیم خواهد شد.

پیشتر رسانه های ترک با استناد به یک منبع در دولت این کشور اطلاع داده بودند که عملیات آزادسازی موصل پس از 20 اکتبر آغاز می شود و آنکارا قصد دارد در آن شرکت کرده و با 5 هزار پیشمرگ کرد آموزش دیده در پایگاه باشیک در شمال عراق همکاری کند.
به نوشته ملیت ، ستون اول نیروهای مهاجم متشکل از نظامیان سنی ارتش عراق و گروه های غیردولتی خواهد بود. نظامیان شیعه جزو نیروهای تقویتی بوده و ماموریت ورود به موصل به آنها محول خواهد شد. پیشتر آنکارا اعلام کرده بود یگان های شیعیان و سنی ها به خاطر جلوگیری از بروز درگیری های احتمالی بین آنها بطور جداگانه عمل خواهند کرد.
یگان های پیشمرگه خط دفاعی ایجاد می کنند تا از حرکات احتمالی داعشی ها جلوگیری شود.
پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشنهاد کرد گروه نظامی این کشور به ائتلاف ضد داعشی پیوسته و در عملیات موصل شرکت کند. به نوشته ملیت حتی اگر نظامیان ترکیه در این عملیات مستقیما شرکت نکنند، خواهند توانست اوضاع در منطقه را منطقه را از طریق نیروهای اصیل النجیفی، استادار سابق موصل که مورد حمایت ترکیه قراردارد، کنترل کنند.
ملیت می نویسد موصل پس از آزاد سازی آن از داعش تقسیم شده و شهر شنگال، محل سکونت کردهای ایزدی، استان خواهد شد. چگونگی تقسیم موصل ذکر نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала